Google Trends همانطور که از اسمش پیداست یکی دیگر از ابزار های گوگل است ، این سرویس در حدود سال ۲۰۰۷ توسط شرکت گوگل راه اندازی شد. Google Trends یکی از ابزار های مفید گوگل است که البته از طرف خوده گوگل در برخی بازه های زمانی مورد بی توجهی قرار گرفته است. اما با این وجود این ابزار کاربرد های بسیار خوبی دارد. با کمک Google Trends می توانیم روند جستجوی واژه های مختلف را ببینیم و حتی می توانیم میزان جستجوی برخی واژه ها را در زمان ها و مکان های مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم.
این ابزار برای کسانی که به کار وبلاگ نویسی مشغول هستند بسیار مناسب است زیرا می توانند از این طریق واژه های محبوب بین مردم کشور یا شهر خود را بیابند و برای ارائه مطالب از این واژه ها استفاده کنند تا در روند کاری شان موفق تر باشند. Google Trends یکی از بهترین و سریع ترین ابزارهای گوگل در زمینه سئو است و همانطور که گفته شد در بهینه سازی وب سایت نیز بسیار مفید است.
چگونه از Google Trends استفاده کنیم؟
شما می توانید با رجوع به آدرس www.google.com//trends و یا از طریق موتور جستجوی گوگل به این ابزار دسترسی پیدا کنید. پس از آن با تایپ کردن کلمه مورد نظرتان در قسمت سرچ Google Trends می توانید میزان بازدید این کلمه را در مکان جغرافیایی مورد نظرتان و همچنین در بازه زمانی معینی ببنید.
برای مقایسه روند جستجوی دو کلمه متفاوت، دو کلمه را با قرار دادن یک کاما بین شان تایپ کنید.
تحلیل نمودار Google Trends:
پس از اینکه کلمه مورد نظرتان را تایپ کردید، با زدن روی Search Trends ابزار Google Trends نموداری را به شما نشان می دهد که محور افقی آن نشان دهنده زمان بوده و محور عمودی میزان جستجوی کلمه مورد نظر را در کل جهان نشان می دهد که می توانید با تعیین بازه های مورد نطرتان به آمار محدودتری یابید.
نوشته Google Trends چیست؟ اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.
مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses