Play Store گوگل به فکر توسعه دهندگان اپ های اندروید است

هر چند ما در ایران به خاطر عدم وجود روابط مالی بین المللی، اغلب توانایی خرید در App Store اپل و Play Store گوگل را نداشته و از فروشگاه های داخلی اپ های مورد نیازمان را خریداری می کنیم، اما اخبار نشان از بهبود وضعیت برای توسعه دهندگان اپ ها برای  iOS و اندروید می باشد.

پس از این که اپل اعلام کرد تصمیم دارد تا تغییرات گسترده ای در نحوه فروش محصولات app store ایجاد کند، گوگل نیز قصد دارد این مسیر را طی کند. بر اساس اخبار دنیای فناوری Play Store گوگل نیز در حال آزمایش تغییراتی مشابه در سیستم فروش است.

Play Store گوگل جایی که کاربران دستگاه های اندرویدی ، اپ های مورد نیازشان را دانلود می کنند، و توسط خود کمپانی پشتیبانی می شود، یکی از محل هایی است که توسعه دهندگان اپ های اندرویدی می توانند محصولات خود را در دسترس عموم قرار دهند.

حالا قرار است با تغییراتی که در Play Store گوگل ایجاد شود بخش بیشتری از درآمد ناشی از فروش اشتراک، به توسعه دهندگان اپ ها اختصاص پیدا کند. تا قبل از این ۷۰ درصد فروش در Play Store گوگل به تولید کنندگان اپ ها اختصاص داشت، اما گوگل در حال آزمایش مدل جدیدی است که ۸۵ درصد را به آنها اختصاص می دهد.

اپل نیز طی چند روز گذشته از ایجاد تغییرات مشابهی در App Store برای iPhone ها و iPad ها خبر داده بود، اما بین مدل جدید دو کمپانی یک تفاوت عمده وجود دارد. برای توسعه دهندگان در محیط های اپل، این تقسیم حق اشتراک که به نفع توسعه دهنده است، تنها زمانی اجرایی می شود که یک سال از آغاز اشتراک کاربر برای سرویس گذشته باشد. این در حالی است که این امر در مدل جدید گوگل بلافاصله اعمال خواهد شد.

هر چند گوگل هنوز به طور رسمی در این زمینه اعلام نظر نکرده و هنوز تاریخ دقیقی برای پیاده سازی سراسری این طرح مشخص نیست، اما مشخصا اجرا شدن این طرح برای در App Store اپل و Play Store گوگل تاثیر مثبتی در وضعیت اقتصادی توسعه دهندگان خواهد داشت.

نوشته Play Store گوگل به فکر توسعه دهندگان اپ های اندروید است اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses