تشبیه زبان های کدنویسی وب سایت به یک ساختمان

تشبیه زبان های کدنویسی وب سایت به یک ساختمان

عرض سلام. امروز خواستم برای کسانی که تازه وارد اینترنت هستم یه توضیح بسیار کوتاه در این مقاله بدم که کامل بتونن برنامه نویسی وب سایت رو درک کنند شاید این بحث برای افرادی خسته کننده یا حتی بی معنی باشد اما این مقاله بسیار مفید برای تازه واردان این موضوع خواهد بود.

خب در مقاله “برای طراحی سایت چه زبان هایی را باید آموخت؟” زبان های اصلی کدنویسی وب سایت معرفی شدند امروز من وب سایت رو براتون به یک ساختمان تشبیه میکنم تا به صورت کامل این موضوع رو درک کنید.

قرار است یک ساختمان را بسازیم این ساختمان نیاز به شغل های مختلف – زمین – پایه و اسکلت – ساخت و آجر چینی و… دارد. ابتدا برای ساخت به دنبال یک زمین میگردیم که ساختمان قرار است بر روی آن ساخته شود میتوانیم در اینجا زمین را هاست یک وب سایت بنامیم محلی یا بهتر فضا هایی در دنیای مجازی است که در آن چیزی نگهداری میشود و یا بر روی آن کاری انجام میشود حال بعد از انتخاب زمین و بعضی موارد کار شده نقشه ساختمان و تمام بخش های آن طراحی میشود که در اینجا میتوانیم به گرافیست وب سایت اشاره داشته باشیم و اسکلت بندی ساختمان شروع میشود اسکلتی که قرار است مادر ساختمان و مهم ترین جز ساختمان شود میتوانیم اسکلت بندی را به زبان HTML تشبیه کنیم که زیبایی خاصی ندارد اما ساختار اصلی یک وب سایت میباشد. بعد از اسکلت بندی آچر چینی ها شروع میشود و ساختمان بالا می آید و کامل ساخته میشود که میتوانیم آن را به زبان CSS تشبیه کنیم که زیبایی و استایل یک وب سایت را میسازد در اینجا میفهمیم که برای ساخت یک وب سایت به راحتی با داشتن یک گرافیست و هاست و یادگیری زبان html , css میتوانیم یک وب سایت رو بسازیم اما چرا زبان های جاوا اسکریپتجی کوئری و… رو یاد بگیریم؟ خب ساختمان ما ساخته شده اما این ساختمون تجهیزات مهمی ندارد و فقط برای یک زندگی ساده مورد استفاده قرار میگیرد به نظر شما این ساختمان آیفون یا اسانسور یا کانال های مختلف نیاز ندارد؟ در اینجا میتوانیم به زبان JAVA SCRIPT اشاره داشته باشیم که جی کوئری نیز یکی از کتابخانه های اماده این زبان قدرتمند میباشد.

امیدوارم که از این مقاله لذت برده باشید.

نوشته تشبیه زبان های کدنویسی وب سایت به یک ساختمان اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses