چهار ویژگی اصلی یک برنامه نویس

سوالی که امروزه خیل عظیم از افرادی که علاقه به برنامه نویسی دارند و برای اولین بار می خواهند به برنامه نویسی روی بیاورند می پرسند این است که آیا برنامه نویس موفقی می شوم یا از طریق برنامه نویسی می توانم در آمد کسب کنم.

من همیشه در پاسخ به این دسته از افراد چهار ویژگی اصلی یک برنامه نویس را بیان میکنم :

برای برنامه نویس شدن موفق ۴ ویژگی لازم است و اگر حتی یکی از ویژگی های زیر را نداشته باشیم برنامه نویس موفقی نمی شویم و این چهار رکن به ترتیب عبارتند :علاقه و صبر و خلاقیت و امید که هر کدام را به ترتیب برای شما توضیح می دهم.

علاقهعلاقه اولین ویژگی می باشد که فرد برنامه نویس باید داشته باشد. اگر فردی فقط برای سرگرمی یا کسب در آمد به برنامه نویسی روی بیاورد مطمئنا در بازه ی زمانی کمی شکست می خورد. این علاقه ی شما به یک زبان برنامه نویسی هست که شما را در این امر ثابت قدم می نماید.

صبر: دومین ویژگی یک برنامه نویس صبر او می باشد . فردی که در برنامه نویسی تحمل شکست را نداشته باشد یا به قول معروف بخواهد ره صد ساله را یک شب طی کند برنامه نویس موفقی نخواهد شد .شکست در برنامه نویسی امری طبیعی است که حتی نمام برنامه نویسات بزرگ جهان بارها با این مقوله مواجه شده اند و با صبر و تلاش زیاد مشکل را کنار گذاشته اند.

خلاقبت: ویژگی سومی که یک برنامه نویس باید داشته باشد خلاقیت می باشد. اگر فردی بخواهد برنامه ای را که طراحی می کند و یا به اصطلاح کد می زند را از دیگران کپی کند به هیچ وجه پیشرفت نمی کند بلکه باعث پیشرفت صاحب اصلی اثر می شود.فرد برنامه نویس باید برنامه ای که می نویسد با خلاقیت خودش باشد و ایده ی جدید ار او باشد تا بین عوام محبوب و معروف شود.

امید: چهارمین  و آخرین رکن در برنامه نویسی امید می باشد.شاید خیلی از برنامه نویسان در برنامه ی خود به مشکل بخورند یا کدی را اشتباه بنویسند اینجاست که باید با صبری که رکن دوم برنامه نویس شدن بود ارور یا خطا را رفع کنند و اگر نا امید شوند و از نوشتن ادامه ی برنامه منصرف شوند ، هیچ زمان پیشرفت نمی کنند و عملا در جا می زنند.

این چهار رکنی بود که یک برنامه نویس موفق باید داشته باشد و در صورت نداشتن یک کدام از موارد بالا بهتراست به سمت برنامه نویسی نروند و بهتر است سعی کنند ارکان بالا را در خودشان بیدار کنند.

نوشته چهار ویژگی اصلی یک برنامه نویس اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses