نحوه غیر فعال کردن صدای بوت بر روی مک

نحوه غیر فعال کردن صدای بوت بر روی مک

بوت آپ یا راه اندازی مجدد مک یا اصلا روشن کردن آن باعث می شود یک صدای مرسوم ایجاد شود که این باعث مزاحمت شما در محل هایی مثل  یک محل آرام ( کتابخانه ) و یا در نزدیکی کسی که خواب است می شود. اگر این موضوع شما را اذیت می کند با ما همراه باشید در نحوه غیر فعال کردن صدای بوت بر روی مک .

شما به راحتی می توانید در راه اندازی بعدی خود صدای آن را قطع کنید ، اما برای خاموش کردن صدا به طور دائمی به یک دستور در ترمینال احتیاج دارید که تنظیمات در محیطی پنهان است.

غیر فعال کردن صدا به طور موقت

صدای روشن شدن مک به میزان صدایی که مک قبل از خاموشی داشت بستگی دارد. اگر مک خود را در حداکثر حالت صدا قرار داده اید صدای ایجاد شده نیز در بیش ترین حالت قرار خواهد گرفت. اگر صدای مک خود را قطع کرده اید مک شما کاملا در سکوت روشن می شود.

برای غیر فعال کردن صدای راه اندازی، فقط دکمه “بی صدا” را فشار دهید که بر روی صفحه کلید شما (که کلید F10 بر روی مک بوک است) قرار دارد را قبل از خاموش کردن یا راه اندازی مجدد مک خود فشار دهید. اگر به هر دلیلی می خواهید مک خود را ریستارت کنید، اما شما نمی خواهید هیچ گونه سر و صدایی ایجاد نشود فقط این کار را انجام دهید.

غیر فعال کردن صدا به طور دائم

اگر به طور دائم صدای راه اندازی را غیر فعال کنید پس از آن دیگر لازم نیست که قبل از خاموش کردن صدای مک خود را قطع کنید و حتی اگر شما صدا را در حداکثر حالت نیز قرار داده باشید در هنگام خاموش کردن دستگاه، در هنگام روشن کردن آن هیچ صدایی را نمی شنوید شما تنها نیاز به استفاده از یک دستور در ترمینال دارید.

ابتدا شما نیاز به باز کردن پنجره ترمینال دارید برای این کار دکمه های Command + Space را فشار دهید تا Spotlight باز شود سپس در این قسمت کلمه Terminal را تایپ کنید همچنین می توانید از طریق Applications > Utilities > Terminal نیز به ترمینال دسترسی پیدا کنید.

و دستور زیر را در پنجره ترمینال اجرا کنید :

sudo nvram SystemAudioVolume=%80

رمز عبور خود را وقتی از شما خواسته می شود وارد کنید و Enter را فشار دهید. و در راه اندازی مجدد مک خود شما دیگر صدایی را نمی شنوید

اگر شما می خواهم دستور بالا خنثی سازی شود و تغییرات به حالت اول برگردد و به طور معمول وقتی شما راه اندازی مجدد انجام می دهید دستگاهتان صدا دهد، دستور زیر را اجرا کنید :

sudo nvram -d SystemAudioVolume

با تشکر از همراهی شما

_________________________________________________

نوشته نحوه غیر فعال کردن صدای بوت بر روی مک اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses