درباره سیستم عامل های اسمارت فون ها بیشتر بدانیم

درباره سیستم عامل های اسمارت فون ها بیشتر بدانیم :

قبلا در مقاله ای درباره سیستم عامل توضیحاتی دادم البته سیستم عامل های کامپیوتر . در این مقاله قصد دارم درباره سیستم عامل تلفن های هوشمند اطلاعاتی به شما کاربران همیشگی لرن فایلز بدهم.

اسمارت فون ها دارای سیستم عامل های مختلفی هستند از جمله : لینوکس، بلک بری و سیمبین، ویندوز، پالم ، OSX , IOS و … در ادامه مطلب ذرباره برخی از این سیستم عامل ها به طور مختصر توضیح می دهم.

اندروید:

اندروید سیستم عاملی است که در حال حاضر بیشتر گوشی های هوشمند از این سیستم عامل استفاده می کنند. این سیستم عامل بر پایه لینوکس و توسط ابر کمپانی گوگل طراحی شده و در مقابل تغییرات ظاهری بسیار انعطاف پذیر بوده و برنامه ها و بازی های زیادی هم هستند که مخصوص این سیستم عامل اند. این سیستم عامل بر روی دستگاه های تلفن همراه مختلف با ویژگی های مختلف قابل پیاده سازی است و شرکت های زیادی الان از آن در تولید گوشی های خودشان استفاده می کنند.

لینوکس:

بر خلاف سیستم عامل اندروید، لینوکس بسیار کمتر در بین کاربران رواج دارد. اما این به معنای توانایی و قابلیت پایین این سیستم عانل نیست از دلایل دیگر آن می تواتد عدم پشتیبانی سخت افزاری کافی باشد. این سیستم عامل به اندازه کافی توسط کمپانی های سازنده سخت افزار گوشی حمایت نشده است.

سیمبین:

سیستم عاملی است که برای طراحی و ساخت آن از چند زبان برنامه نویسی مختلف استفاده شده است که مهم ترین آن ها C است. این سیستم عامل نیز جزو برترین سیستم عامل های موبایل است. یک ویژگی مثبت این سیستم عامل این است که برای تجهیزات دستی کوچک طراحی شده است و برای مدت زمان زیادی قابل اجراست.

ویندوز موبایل:

سیستم عاملی است که در ابتدا شاید برایتان غیر طبیعی جلوه کند اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی آنچنان با آن راحت می شوید که فکر می کنید قبلا چقدر بوده اید و با این سیستم عامل چقدر راحت تر از گذشته هستید. برنامه ها و نرم افزار های مختلفی هم از این سیستم عامل در بازار وجود دارد و حتی در صورت نبود شما می توانید در محیط Visual Studio و با کمک شبیه ساز موبایل برنامه مد نظرتان را بنویسید.

IOS:

ios یک سیستم عامل بسیار منحصر بفرد است و انحصاری شرکت اپل است. این سیستم عامل یک فروشگاه بازی دارد. که کاربران می توانتد از طریق آن بازی ها و برنامه های کاربردی خود را دریافت کنند و همچنین در این مرکز بازی، بازی های چند نفره وجود دارد که کاربران می توانند از طریق شبکه های اجتماعی به این بازی ها دعوت شوند و یا افراد دیگر را دعوت کنند. اپل با این سیستم عامل نیز در گروه بهترین سیستم عامل ها قرار دارد.

اوبونتو:

سیستم عاملی که ابتدا برای کامپیوتر ها طراحی شد و بر پایه لینوکس بود. شرکت سازنده این سیستم عامل در ابتدای معرفی آن گفته که اوبونتو برای گوشی های ارزان طراحی شده تا تجربه ی جدیدی را در اختیار کاربران گوشی های ارزان تر بگذارد. این سیستم عامل شبیه به اندروید است و برنامه های رایگان زیادی هم برای آن وجود دارد.

“پیروز باشید”

نوشته درباره سیستم عامل های اسمارت فون ها بیشتر بدانیم اولین بار در آموزش برنامه نویسی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزش برنامه نویسی