الگوریتم در برنامه نویسی به چه معنا است ؟!

در ابتدا باید بدانیم نرم افزار طراحی شده توسط ما چه کاری را باید انجام دهد و چه مشکلی را برای کاربر رفع کند؛ حال باید مراحلی را برای رفع این مشکل طراحی کنیم. مراحلی که برای رفع این مشکل طراحی کردیم را اصطلاحاً الگوریتم مینامند. به زبان ساده تر راه کارهای حل یک مسأله را در برنامه نویسی الگوریتم میگویند.

چگونه یک الگوریتم خوب طراحی کنیم :

برای داشتن یک برنامه خوب لازم است بدانیم، نرم افزار ما قرار است چه کاری را انجام دهد و مناسب ترین الگوریتم آن را طراحی کنیم. بعد از طراحی الگوریتم مناسب باید به سیستم بگوییم که چطور آن کار ها را انجام دهد که این مرحله کمی دشوارتر خواهد بود. در نتیجه، هرچه درخواست های ما از سیستم پیچیده تر باشند قائدتاً تعداد خط کد هایی که باید بنویسیم بیشتر خواهد بود و این امر باعث دشوارتر شدن کار برای ما نیز خواهد شد و الگوریتم پیچیده تری نیاز دارد.

  در الگوریتم به کلیه مراحل انجام کار و دستوراتی که سیستم باید یکی پس از دیگری انجام دهد، فلوچارت گفته می شود.

 

مثالی برای درک بهتر مفهوم الگوریتم :

برای مثال میتوان یک الگوریتم را به مراحل پخت غذا تشبیه کرد. برای درست کردن غذایی مانند ماکارونی، دشواری زیادی را تحمل نخواهیم کرد. ابتدا نیاز به کمی آب جوش داریم، سپس بسته ماکارونی را باز کرده به داخل قابلمه میریزیم و پس از دقایقی مایع ماکارونی را بر روی آن میریزیم و غذا را سرو میکنیم؛ اما، برای تهیه فسنجان به مراتب مراحل بیشتری را باید طی کنیم !!

برای اینکه اطلاعات بیشتری راجب اینکه ” الگوریتم در برنامه نویسی به چه معنا است ؟! ” به دست آورید میتوانید از لینک زیر استفاده کنید :

  فیلم آموزش الگوریتم و فلوچارت به زبان فارسی

نوشته الگوریتم در برنامه نویسی به چه معنا است ؟! اولین بار در آموزش برنامه نویسی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزش برنامه نویسی