ایرانسل هک شد!

چندی پیش شایعاتی در مورد هک شدن دیتابیس ایرانسل و لو رفن اطلاعات ۲۰ میلیون نفر کاربر ایرانسل پخش شد و البته دیری نگذشت که معلوم شد این شایعه، تنها یک شایعه نبوده است و کاملا حقیقت دارد. بله ایرانسل هک شد!

پس از این اتفاق ناگوار شاهد حضور یک ربات در کانال ها و گروه های تلگرام بودیم که هر فردی بدون هیچ زحمتی با وارد کردن شماره ی افراد مختلف می توانست تمامی اطلاعات آن ها را دریافت کند! این ربات که توسط هکر ها ساخته شده و کنترل می شد شماره هایی از ایرانسل با پیش شماره ۰۹۳۵ و ۰۹۳۶ و ۰۹۳۷ و ۰۹۳۸ و ۰۹۳۹ را هدف قرار داده و اطلاعات بسیاری از کاربران ایرانسل با این پیش شماره را فاش کرده است. البته پس از گذشت مدت کوتاهی ربات مذکور مسدود شد. تصویر زیر تا حدودی گویای عملکرد این ربات می باشد.

این اتفاقات تنها در کشور ما رخ نمی دهد و ممکن است تا کنون برای برخی از سایت های خارجی و داخلی این اتفاق افتاده باشد، اما واکنش مسئولین سایت هایی که هک شده اند چگونه است؟ آیا همه آن ها سکوت میکنند و یا اقدامی در جهت حفظ اسرار عمومی مردم بی گناه انجام می دهند؟

در چنین مواقعی شرکت قربانی معمولا اطلاعیه هایی را برای آگاهی مردم از چنین واقعه ای منتشر می کنند و جزئیات را بازگو میکنند تا بتوانند از فاش شدن اسرار مردم تا حدودی جلوگیری به عمل آورند اما ایرانسل از این قائده مستثنا بوده و هیچ گونه توضیحی در این باره نداده است. و با این اتفاق محبوبیت ایرانسل در جامعه بسیار کمتر از پیش شده است. خوشبختانه افشا کننده اطلاعات کاربران ایرانسل دستگیر شد. پلیس فتا اعلام کرده که فردی که اطلاعات عموم  را در اختیار همگان قرار داده چندی پیش دستگیر شده است. امیدواریم این چنین اتفاقات ازین پس تکرار نشود.

“پیروز باشید”

نوشته ایرانسل هک شد! اولین بار در آموزش برنامه نویسی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزش برنامه نویسی