شنود موبایل

با ظهور گوشی های هوشمند و افزایش هرچه بیشتر تکنولوژی به مراتب حساسیت ها و نگرانی های کاربران افزایش یافته است. این نگرانی ها به جاست و هر لحظه ممکن است اطلاعات کاربر فاش شود. یکی از نگرانی های اخیر شنود های غیر قانونی و البته غیر اخلاقی است. شنود تنها به معنای شنیدن مکالمات کاربر نیست و در واقع نوعی هک است.

منظور از شنود موبایل جاسوسی در اطلاعات شخصی افراد است که گاهی می تواند به غیر ضبط و شنود مکالمات، سایر فعالیت های درون گوشی را نیز کنترل کند. با این شیوه شنود، مکالمات کتبی نیز شنود می شود مانند پیامک ها، یادداشت ها و… . یکی از راه های شنود فعال کردن میکروفون گوشی است. این کار بدون اجازه کاربر و حتی در بیشتر مواقع بدون اطلاع او انجام میگیرد! در حال حاضر شرکت های سازنده گوشی های هوشمند اقدام به فروش دستگاه هایی کرده اند که میکروفون گوشی را با کمک آن روشن می کنند و تمامی مکالمات تلفنی و غیر تلفی فرد در جمع دوستان و محل کار و.. شنود می شود. خریدار این دستگاه باید نرم افزار خاصی را روی گوشی قربانی نصب کند و سپس شنود به راحتی انجام می شود. البته در بعضی موارد این نرم افزار با ارسال یک پیامک به گوشی قربانی و یا از طریق بلوتوث و بدون نیاز به دسترسی مستقیم به گوشی نصب می شود. این پیامک، پیامکی خاص نیست که قربانی بتواند آن را تشخیص دهد و معمولا در قالب پیامک های عمومی فرستاده می شود و پس از باز کردن پیامک نرم افزار شنود نصب و عمل شنود موبایل آغاز می شود. در برخی موارد با خاموش کردن گوشی و خارج نمودن باتری می تواتد مانع شنود شد و می توانید در جلسات مهم با این کار از شنود مکالماتتان پیش گیری کنید اما در روش های پیشرفته تر، با خارج کردن باتری میزان شنود بسیار بیشتر و عملکرد میکروفون بهتر می شود.

جلوگیری از شنود موبایل:

می توانید با رعایت مواردی از شنود موبایل و اسرارتان پیشگیری کنید. مثلا در مکان های عمومی و مناطق نا امن و غیر معتبر گوشی موبایل تان را همراه خود نبرید، گوشی های دست دوم را خریداری نکنید و پس از خرید گوشی حفره های سخت افزاری و البته نرم افزاری آن زا بررسی کنید که غیر طبیعی نباشد، باتری گوشی را نیز چک کنید که دستگاه های شنود و میکروفون بر روی آن ها نصب نباشد.

با احتیاط بیشتر و رعایت مواردی مانند موارد بالا می توانید تا حد امکان از شنود موبایل جلوگیری کنید.

“پیروز باشید”

نوشته شنود موبایل اولین بار در آموزش برنامه نویسی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزش برنامه نویسی