مقایسه امنیت سیستم عامل Android و IOS

مقایسه امنیت سیستم عامل Android و IOS:

تفکر عموم در این باره این است که اپلیکیشن های اندروید نسبت به IOS آسیب پذیرتر هستند پس اندروید امنیت کمتری دارد! اما تحقیقات و آزمایش های اخیر نتیجه ای درست بر عکس این تفکر را ثابت می کنند. درست است که اپلیکیشن های IOS در سطوح مختلف بررسی می شوند و مورد آزمایش قرار می گیرند اما این موضوع دلیل بر برتری این سیستم عامل نسبت به Android و یا بقیه سیستم عامل ها نیست! در ادامه با نگاهی به این دو سیستم عامل، مقایسه امنیت سیستم عامل Android و IOS را خواهیم داشت.

در واقع هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس پایه مشترکی دارند و به اصطلاح از یک خانواده بزرگتری سرچشمه می گیرند. پایه سیستم عامل اندروید لینوکس و پایه سیستم عامل آی او اس یونیکس است که این دو شباهت های بسیاری دارند. تحقیقاتی که در رابطه با آسیب پذیری اپلیکیشن های این دو سیستم عامل انجام گرفته است، نشان می دهد که آسیب پذیری اپلیکیشن سیستم عامل Android در حدود ۳۶ درصد بوده در حالی که نتیجه همین آزمایشات در مورد سیستم عامل IOS رقمی در حدود ۴۰ درصد گزارش شده است.

حال اگر بخواهیم از منظر دیگری این موضوع را بررسی کنیم بهتر است اشاره ای به اجرای برنامه ها داشته باشیم. اجرای برنامه ها در بستر نرم افزاری موجب می شود مصرف منابع سخت افزاری بیشتر شود و این موضوع عاملی است برای میزان مصرف باتری که در این دو سیستم عامل، مشاهده می کنیم که مصرف باتری در اندروید بیشتر است و باتری گوشی ای اندرویدی عمر کمتری نسبت به IOS ها دارند. در رابطه با رمز نگاری ها و افشا شدن اطلاعات کاربران، از آنجایی که سیستم عامل اندروید بیش از ۸۰ درصد گوشی های موجود در بازار را در اختیار دارد و در دسترس تر است می توان گفت نسبت به IOS در معرض خط بیشتری است اما این نتیجه گیری قطعی نیست. در نهایت در زمینه امنیتی نمی توان به طور قطعی گفت که کدام سیستم عامل نسبت به دیگری قوی ت عمل کرده و بهتر است، در واقع هر کدام برتری هایی دارد و تصمیم گیری با خود شما و بر مبنای میزان کارایی هایی که از گوشی انتظار دارید است.

امیدوارم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد .

نوشته مقایسه امنیت سیستم عامل Android و IOS اولین بار در آموزش برنامه نویسی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزش برنامه نویسی