اپلیکیشن رمزگذاری پیام ها از طریق شکلک

اپلیکیشن رمزگذاری پیام ها از طریق شکلک

اخیرا بحث دسترسی اپراتورهای تلفن همراه و شبکه های اجتماعی به پیام های کاربران داغ شده است به همین خاطر توسعه دهندگان نرم افزارهای موبایل به دنبال راهی هستند که بتوانند دسترسی اپراتورها و شبکه های اجتماعی را در این زمینه محدود کنند که یکی از این راه ها اپلیکیشن رمزگذاری پیام ها از طریق شکلک است . در ادامه با آکادمی لرن فالز همراه باشید

همان طور که می بینید استفاده از شکلک ها در پیام های بین کاربران به نوعی زبان برای برقراری ارتباط تبدیل شده است و حتی فهمیدن متن این پیام ها برای کسی که در میان مکالمه دو نفر قرار ندارد سخت است اما تیم نرم افزاری موزیلا تصمیم گرفته است که از شکلک ها برای رمزگذاری پیام ها استفاده کند در حقیقت هدف آنها طراحی و ساخت اپلیکیشنی است که با استفاده از آن بتوانند پیام متنی کاربر را به زنجیره ای از شکلک های پشت سر هم تبدیل کنند.

فرض کنید می خواهید جمله ای را برای دوستتان ارسال کنید ، برای تبدیل این جمله به دسته ای از شکلک های پشت سرهم کافی است یک شکلک را به عنوان کلید تبدیل متن به شکلک در پایان جمله قرار دهید تا پیام شما ارسال شود ، دوستتان می توانند پیام های کد گذاری شده را دریافت کنند و بدون رمزگشایی برای دیگران نیز بفرستند و در صورت نیاز آن را رمز گشایی کنند.

مرحله رمز گشایی نیز پیچیدگی خاصی ندارد ، در واقع سیستمی که این نرم افزارها دارند برگرفته از سیستم رمزگشایی قدیمی ای است که به افتخار ژولیوس سزار، Caesar Cipher نامیده می شود. سزار از این سیستم برای رمزگذاری و رمزگشایی پیام های خود استفاده می کرده که در این سیستم از یک حرف الفبا به جای حرف دیگر به همراه تعداد فاصله دو حرف از یکدیگر استفاده می شد اما در این اپلیکیشن مورد نظر ما از شکلک ها به جای حروف الفبا استفاده می شود .

امیدوارم این خبر مورد توجه شما قرار گرفته باشد .

نوشته اپلیکیشن رمزگذاری پیام ها از طریق شکلک اولین بار در آموزش برنامه نویسی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزش برنامه نویسی