معرفی هکر

این روز ها اخبار جالبی از هکر ها و هک شدن سایت های مختلف ، حساب های بانکی و … در همه جا به گوش می رسد. اما شما درباره هکر ها چه می دانید؟ اصلا هک به چه معناست؟ و هکر ها چه ویژگی هایی دارند؟ پس از مطالعه این مقاله پاسخ این سوالات را متوجه می شوید.

هک به معنای استفاده هوشمندانه از یک سری روش ها برای حذف محدودیت ها است و در نهایت یافتن نحوه کار یک سیستم. هکر ها برنامه نویسانی هستند که همیشه صدمه وارد نمی کنند و حتی در بعضی موارد باعث تحکیم برنامه ها و سیستم ها می شوند. شاید تفکر خیلی از افراد درباره هکر ها و هک کردن منفی باشد اما در واقع این کار همیشه اشتباه نیست !

معرفی هکر :

هکر ها قهرمان زمان خودشان هستند. یک هکر باید بسیار شکیبا و صبور باشد و همواره در حال یادگیری مطالب و افزایش اطلاعاتش باشد ؛ ( هک کردن کار ساده ای نیست و یک دوره درسی خاص هم نیست که بتوان آموخت ).

همانطور که در ابتدا بیان شد هکر ها همیشه بد نیستند و این کار هم همیشه غیر اخلاقی نیست. اما کدام هکر ها کارشان اخلاقی است و آسیبی به سیستم ها نمی زنند. در ادامه مطلب با انواع هکر ها آشنا می شوید.

انواع هکر ها :

۱٫Black Hate :

بلک هت ها ، آن دسته از هکر هایی هستند که کارشان هیچ گاه قانونی نبوده و برای رسیدن به اهداف و منافع خودشان این کار را انجام می دهند.

۲٫White Hate :

این هکر ها بر خلاف هکر های مورد اول ، بر اساس قوانین عمل می کنند. آن ها با یافتن رخنه ها و راه های ورود سیستم ها ، به آن ها گزارش می دهند تا امنیت سیستم خود را بالا برده و از هک شدن توسط گروه اول پیشگیری کنند.

۳٫Garey Hate: 

این دسته ، هکر هایی هستند که در دسته اول و دوم نیستند! این ها هدف خاصی از هک کردن ندارند اما پس از این که به موفقیت رسیدند تصمیم می گیرند که در دسته اول باشند و یا دوم.

در آینده دوره CEH بر روی سایت آکادمی لرن فایلز منتشر خواهد شد که در آن دوره بیشتر با مباحث هک و امنیت آشنا خواهید شد .

“پیروز باشید”

نوشته معرفی هکر اولین بار در آموزش برنامه نویسی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزش برنامه نویسی