ترس توسعه دهندگان از هوش مصنوعی

ترس توسعه دهندگان از هوش مصنوعی

توسعه دهندگان نرم افزاری بیم آن را دارند که پیدایش هوش مصنوعی و تکامل هر چه بیشتر آن باعث بیکاری آنها شود. در نظر سنجی ای که توسط شرکت تحقیقاتی ایوانز در بین ۵۵۰ توسعه دهنده نرم افزار صورت گرفت ، این مطلب بالاترین میزان نگرانی را به خود اختصاص داده بود. در ادامه با آکادمی لرن فایلز همراه باشید.

در این نظر سنجی حدود ۲۹ درصد از توسعه دهندگان از اینکه روزی هوش مصنوعی جایگزین تلاش های توسعه دهنگی آنها شود ابراز نگرانی کردند و ۲۳ درصد نگران این بودند که نرم افزارهایشان منسوخ شود و با مدلی بهتر جایگزین شود.

بر اساس این نظرسنجی برای توسعه دهندگان ، حتی بازنشستگی بدون حقوق نیز تا این حد که از کار بی کار شدن شان توسط هوش مصنوعی نگران شان می کرد، برایشان نگران کننده نبود . در حالی که توسعه دهندگان نگران نفوذ و راه یابی در مورد هوش مصنوعی که صنایع و سیستم عامل ها بودند، یک همبستگی قوی که به احتمال زیاد حاصل خود شناسی بود، در آن ها ایجاد شد.

ده ها سال پژوهش و میلیاردها دلار سرمایه به پای توسعه این تکنولوژی ریخته شده است ، که از نخبگان تکنولوژی گرفته تا کوچک ترین استارتاپ ها به سرعت در حال گسترش آن هستند.

در این میان فیس بوک (FB)، گوگل و آی بی ام (IBM) اشتیاق بیشتری برای فراهم کردن و امکان دستیابی و استفاده از هوش مصنوعی را نسبت به دیگر بزرگان فناوری دارند.

فیس بوک از هوش مصنوعی برای کشف بهترین راه برای بردن خدمات اینترنت به مناطق دور افتاده جهان و رساندن اخبار در سریع ترین زمان ممکن به کاربران شبکه های اجتماعی خود استفاده می کند.

گوگل هم به منظور افزایش توانایی جستجوی گوگل ، بهبود تشخیص صدا و استنتاج داده های بیشتر از عکس و ویدئو از هوش مصنوعی استفاده می کند.

آی بی ام  هم عمیق ترین سرمایه گذاری و گسترده ترین توانایی را از هر شرکتی در این زمینه دارد و در حال حاضر خدمات هوش مصنوعی را از طریق پلت فرم مبتنی بر ابر خود ارائه می دهد ، که توسط این شرکت به منظور بهبود تصمیم گیری در کسب و کار و انجام عملیات های مختلف استفاده می شود.

پروژه های مربوط به هوش مصنوعی استارتاپی ، از سال ۲۰۱۰ تاکنون ، ۹۶۷ میلیون دلار بودجه دریافت کرده اند که در این میان اینتل فعال ترین سرمایه گذار است که در  ۱۶ شرکت مربوط به هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است.

شاید در گذشته با دیدن فیلم های سینمایی ای که در مورد هوش مصنوعی و قدرت و توانایی هایی که داشتند بود باورمان نمی شد که روزی همان ابرکامپیوترها به واقعیت تبدیل شوند اما حقیقت این است که این اتفاق در حال افتادن است و نه تنها توسعه دهندگان نرم افزار باید نگران خود باشند، بلکه تمام افراد کره زمین می توانند نگران خود باشند. چرا که استفاده نادرست از چنین منابع قدرتمندی می تواند برای هر کسی در هر نقطه از جهان خطرناک باشد.

امیدوارم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد .

نوشته ترس توسعه دهندگان از هوش مصنوعی اولین بار در آموزش برنامه نویسی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزش برنامه نویسی