آموزش طراحی و ساخت پاوربانک چند منظوره

با سلام خدمت شما کاربران و علاقه مندان وب سایت دانشجویار

با یکی دیگر از آموزش های پروژه محور و کاملا تخصصی و کم یاب در خدمت شما هستیم.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به بازار آمدن گوشی ها و تبلت های هوشمند با صفحه نمایش لمسی، با انکه استفاده از این وسیله ها بسیار آسان و راحت شده و امکانات فراوانی را در اختیار افراد می گذارد اما مشکل اصلی و حل نشده همه این گوشی ها وتبلت های هوشمند مدت زمان استفاده از آنها می باشد.

تقریبا می توان گفت تمامی گوشی های هوشمند جدید نیاز به یکبار شارژ در ۲۴ ساعت را دارند و در صورتی که کاربر کمی حرفه ای باشد روزی دو بار شارژ نیاز دارند.

با توجه به شغل افراد و گرفتاری های روزمره دسترسی همیشگی به برق برای همگان در همه زمان ها و مکان ها میسر نمی باشد.

 

 

 

 

 

پاوربانک‌ها درواقع باطری های خاصی هستند که در یک مدار خاص با شارژ الکتریکی مشخص ، فشرده شده‌اند.

آن‌ها به شما اجازه می‌دهند که انرژی الکتریکی را ذخیره کنید و درزمان لازم ازانرژی موجودبرای شارژ موبایل یا تبلت استفاده نماید.

امروزه استفاده ازپاوربانک تقریبا به امری معمول تبدیل شده است وبه عنوان امری ضروری برای استفاده کنندگان موبایل وتبلت وپخش کننده‌های پرتال شناخته شده است.

پاوربانکها برای تمام دستگاههایی که دارای پورت یو اس بی(USB) باشندقابل استفاده است،بطورمثال: اسپیکرهای پرتابل،سیستمهای GPS ، پلیرهای MP3 ،تلفن های هوشمندوتبلتها میتوانندبا پاوربانک‌ها شارژ شوند.بطورخلاصه هردستگاهی که به کمک پورت USB شارژ می‌کنید را میتوانید با پاوربانک شارژ نمایید.

بطورمعمول هرپاوربانک باید یک مینی سوکت یو اس بی (Mini USB) ورودی جهت شارژخود داشته باشد تا انرژی الکتریکی جهت ذخیره درخود را دریافت کند، این انرژی از یک پورت یواس بی (USB) که به برق یا کامپیوتر شخصی متصل است تامین می‌شود.این ارتباطات از طریق یک کابل که برای تمام پاوربانک‌ها تعبیه شده است انجام می‌پذیرد.درواقع هرپاور بانک دارای یک مینی پورت یو اس بی و یک پورت یو اس بی می‌باشند،البته ممکن است بعضی مدل‌های دیگرپورت‌های اضافی دیگری هم داشته باشند اما اولا وجود این دو پورت درهر پاوربانکی ضروری است.

اما داشتن یک پاوربانک همیشه یک نیاز برای افرادی هست که همیشه در حال سفر هستند  اما به دلیل قیمت خیلی بالای این مخصول معمولا  از خرید این محصول منصرف میشوند که این یک نکته خیلی منفی در این محصول است

در این پروژه ما به بررسی مدارات سوییچینگ ولتاژ وجریان وآموزش کار با قطعات و آی سی های مورد استفاده در این پروژه میپردازیم و در نهایت آموزش طراحی این سیستم یعنی طراحی یک پاور بانک با دو خروجی  می پردازیمو به دوروش کلی بیان و پیاده سازی میکنیم .

 برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی بخش الکترونیک سایت دانشجویار و یا به انجمن بپرس وبدون مراجعه کنید.

همراه ما باشید…

نوشته آموزش طراحی و ساخت پاوربانک چند منظوره اولین بار در دانشجویار | مرجع فیلم آموزش فارسی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دانشجویار | مرجع فیلم آموزش فارسی