چرا بعضی ها هیچ وقت موفق نمیشن ؟(قسمت اول )

اگر ازتون بخوام که شکست رو برام توصیف کنین چه جوابی میدین ؟ در مورد موفقیت چطور ؟
بین آدما شاید دو نفر پیدا بشن که تعریف مشابهی از موفقیت دارن اما در مورد شکست همه آدما اون رو به یه شکل توصیف میکنن و به قولی شکست ناتوانی آدم در رسیدن به اهدافشه حالا این هدف هر چیزی میتونه باشه ، در حالی که موفقیت نسبیه و ماهیت مادی و غیر مادی داره . البته این رو هم بگم شکست خوردن تو اهداف یه فرمول خاص داره مثل همه کارا ، و من امروز میخوام این فرمول خاص رو بهتون بگم که چرا بعضی ها هیچ وقت موفق نمیشن ؟

درک نکردن مفهوم زمان

آدم هایی که شکست میخورن به قولی آدم های ناموفق برای وقت و زمانشون ارزش قائل نمیشن همیشه همه جا هستن چون توانایی برنامه ریزی برای وقتشون رو ندارن یا بهتره بگم توانایی این رو ندارن که وقتشون رو برای رسیدن به اهدافشون مدیریت کنن و سال به سال شایدم هفته به هفته به خودشون قول های جدید میدن که هیچ وقت هم به جایی نمیرسه و این ها همه به این خاطره که توانایی نه گفتن ندارن و حال ندارن برای هدفشون وقت بزارن .

در راستای هدفشون کار نمیکنن

هرچی هدفت کم اهمیت تر باشه بین ارزش هات جایگاه کم ارزش تری پیدا میکنه و هرچی هدفت مهم تر باشه در بین چیز هایی که بهش ارزش میدی جایگاه بالا تری پیدا میکنه .

این تغییر ارزش رابطه مستقیم داره با میزان نظم و ترتیبی که برای رسیدن به هدفت براش در نظر میگیری یا به زبون ساده تر آدم های ناموفق پر مشغلگی رو با کار مفید اشتباه میگیرن و در همه کاری وارد میشن اما هیچ کاری رو با هدف رسیدن به اهدافشون انجام نمیدن .از همین امروز شروع کن و اهدافت رو تو یه دفترچه بنویس و راه رسیدن به اون رو هم پیاده کن این ها کمکت میکنه که وقتی برای رسیدن به هدفت تلاش میکنی موانع مسیرت رو مشخص کنی و کنار بزاری این موانع رو .

دست به کار نمیشن

اگر رئیست آدم مزخرفیه و واقعا از شغلت بدت میاد دلیل نمیشه که کم کاری کنی و کار خیلی عالی تحویل ندی اگر داری پول میگیری ، مسئولیت داری کارت رو درست انجام بده چون دنیا یه قانون کلی داره که همون قدر بهت میده که داری مایه میزاری . آدم عاقل همیشه به دنبال عالی بودنه جدا از اینکه شرایطش چیه .

دانشجوی ممتاز بودن قبل از اینکه به هوش فرد بستگی داشته باشه به این بستگی داره که چطور برنامه ریزی کنی و خودت رو آماده کنی که این خودش یعنی باهوش بودن . آدم های ناموفق هم همین طورند کسایی که به نمره پایین گرفتن راضیند و رسیدن به یک هدف براشون اهمیتی نداره . به جای اینکه یه روش جدید برای کارشون پیدا کنن با همون مسیر غلط میرن جلو و شکست میخورن .

مردم فکر می‌کنن که موفقیت در یک حوزه می تونه شکست در حوزه‌های دیگه رو جبران کنه، ولی واقعا این‌طوره؟ کارایی واقعی از توازن به دست میاد. – استیفن کووی

خودشون رو محدود میکنن

آدم های ناموفق برای خودشون محدویت میسازن مثل اینکه من از ریاضی بدم میاد و ریاضیم خوب نیست و از درس خوندن بدم میاد . این بوجود آوردن محدودیت باعث میشه خودشون رو توجیه کنن اما همه ی ما میدونیم اینا همه بهانست و راهی برای از زیر کار در رفتنه این جور آدما از ترس شکست تلاش نمیکنن . باید بگم وقتشه که این فکر ها رو رها کنی که هوشت کمه و بغل دستیت هوش بالایی داشته که موفق شده یا تو مهارت خاصی نداری و نمیتونی به دست بیاری تا موفق شی زندگی از تو انتظار داره که به چیزی که میتونی برسی حالا برای خودت یا دیگرانش رو خودت انتخاب کن .

انسان های ناموفق توجیه کردن رو بلدن

آدم ها برای اینکه چرا نمیتونن کاری رو انجام بدن همیشه دلیل و منطق پیدا میکنن این اخلاق بد رو با واقع گرا بودن اشتباه گرفتن .قوه ی تخیل و منطقی بودن در این آدم ها نیست و فقط دنبال اینن که توجیه کنن که چرا این کار نشدنیه هیچ وقت تلاشی برای رسیدن به موفقیت نمیکنن. بهترین راه اینه که به جای بهانه تراشی مغزت رو خاموش کنی و موتور فکر و تلاشت رو دوباره راه بندازی.

منبع : لایف هک

نوشته چرا بعضی ها هیچ وقت موفق نمیشن ؟(قسمت اول ) اولین بار در آموزش برنامه نویسی | آکادمی برنامه نویسی لرن فایلز پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزش برنامه نویسی | آکادمی برنامه نویسی لرن فایلز