چرا یک کارآفرین عاقل ، باید برنامه نویسی یاد بگیره ؟

چرا یک کارآفرین عاقل ، باید برنامه نویسی یاد بگیره ؟

از توصیه هایی که من می تونم با شما در طول مدتی که در فضای کارآفرینی بودم به اشتراک بگذارم اینه که یک بنیان گذار استارت ( کارآفرین ) که می خواد با سرعت پیشرفت کنه و استارتاپ خودش رو گسترش بده ، نیاز به صرف زمان و انرژی برای یادگیری برنامه نویسی داره. در طول یک سال گذشته بسیاری از کارآفرین ها رو دیدم که مثل یک حرفه ای کد میزدن و در برنامه نویسی بسیار مسلط بودن. اگر شما هنوز برنامه نویسیه هیچ زبونی رو بلد نیستین بهتره از امروز شروع به یادگیری کنید. اگر هم که میپرسید چرا یک کارآفرین باید برنامه نویسی یاد بگیره ؟ ادامه این مطلب رو مطالعه کنین. در ادامه دلایلی محکم و منطقی رو برای شما ارایه خواهم داد.

۱٫ استارتاپ شما ، زمان و پول را هدر نمیده

حتی اگه شما برخی از تکنیک های اساسی و اولیه برنامه نویسی هم بلد باشید ، می تونید در برخی از هزینه ها صرفه جویی کنید. به جای پرداخت هزینه و در انتظار موندن، برای یک برنامه نویس برای رفع اشکال در وب سایت خود، تغییر فونت در بدنه ایمیل و یا حتی انجام برخی از عیب یابی های عمده روی محصولتان، می تونید این کارها را خودتون انجام بدید.
حتی به عنوان یک مزیت اضافه، حل یک مسئله که خودتون اون رو حل کردید به شما کمک میکنه درک بهتری از محصول خود پیدا کنید تا این که شخص دیگه ای به شما توضیح بده.

۲٫ ذهن شما برای حل مشکلات آماده میشه

یادگیریه کد مسایل را شفاف تر میکنه و حل مسئله را سریع تر ، این توانایی فقط برای مسائل فنی نیست. بیل گیتس میگه “آموزش نوشتن برنامه و کد ذهن شما را منعطف تر میکنه و کمک می کنه تا شما بهتر فکر کنید. برنامه نویسی یکی از راه هایی  که من فکر می کنم در همه حوزه ها مفید است.”
مدیر عامل شرکت زاپوس (Zappos) تونی هیس نیز با این حرف موافقه و میگه “ من فکر می کنم که همه باید کمی در معرض علوم کامپیوتر قرار بگیرند زیرا شما را واقعا مجبور به فکر کردن کمی متفاوت تر میکنه. این یک مهارته که شما می تونید در زندگی به طور کلی اعمال کنید، چه کار شما مربوط به کد و کامپیوتر باشد چه نه.” ماریسا مایر(Marissa Mayer) مدیر عامل یاهو  پیش از تحصیل در رشته کامپیوتر در دانشگاه استنفورد در رشته پزشکی مشغول به تحصیل بود اما چرا او رشته خود را عوض کرد. او رشته ای می خواست که ” تفکر انتقادی داشته باشه و او رو وارد حل یک مشکل بزرگ کنه. “

۳٫ ایده ها رو مثل آب خوردن تست کنید

این خیلی بده که پول و زمان ، هر دو با شروع به کار یک استارتاپ محدود میشه. اگر شما این ساختار رو درک نکرده اید مطمئن هستم به زودی آن را کشف خواهید کرد. یکی از راه هایی که این دو منابع با ارزش رو بیشتر حفظ کنید اینه که خودتان، ایده تان را تست کنید تا مدل کسب و کار شما به یک کسب و کار واقعی تبدیل شود. به جای اتلاف وقت و پول خود یا استخدام یک برنامه نویس برای تست یک ایده جدید، شما می تونید این کارو خودتون انجام بدید.
اگر هم ایده پیشرفتی نکرد، حداقل شما میدونید بیش از حد وقت و هزینه صرف آن نکردید.

۴٫ شما برای سرمایه گذاران جذاب تر می شید

به طور مشترک ، برنامه های شتاب دهنده یا سرمایه گذاران یک سوال مشترک دارند که اگر شما یکی از بنیان گذاران کسب و کار هستید آیا با برنامه نویسی آشنا هستید؟ پل گراهام (Paul Graham) از بنیانگذاران Y Combinator دو دلیل برای اهمیت برنامه نویسی برای سرمایه گذاران میاورد. اول، شما می تونید مشکل خود را اداره کنید اگر لازم باشد. دوم، بنیانگذاران که چیزی از برنامه نویسی نمی دانند استخدام یک استعداد در حوزه تکنولوژی برایشان بسیار سخت تره.

حقیقت این است که بعضی از برنامه نویسان نسبت به دیگر برنامه نویسان جذاب تر هستند. به عنوان مثال بن پار، سردبیر سابق Mashable در CNET اظهار داشت که “ شما نیاز به کد زدن دارید، نه به خاطر اینکه شما در این کار خوب هستید، بلکه کارکنان فنی به مراتب بیشتر یک موسس ، با تجربه ی فنی ، را دنبال و پیروی می کنند. ”

حتی دونستن اصول اولیه برنامه نویسی به شما در استخدام افراد حرفه ای کمک می کنه. همچنین در کسب احترام برای خود و متقاعد کردن افراد برای پیوستن به تیم نیز کمک زیادی میکنه.

اگه وقت و امکان اینو ندارید که در کلاس های آموزشی (که بازده ای زیادی هم ندارند) شرکت کنید ، می تونید از آموزش های ویدیویی استفاده کنید تا هم به شکل اصولی و استاندارد کد زدن رو یاد بگیرید هم در وقت و هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید. برای مشاهده انواع آموزش های برنامه نویسی می تونید اینجا رو کلیک کنید.

با تشکر از همراهی شما.

نوشته چرا یک کارآفرین عاقل ، باید برنامه نویسی یاد بگیره ؟ اولین بار در آموزش برنامه نویسی | آکادمی برنامه نویسی لرن فایلز پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزش برنامه نویسی | آکادمی برنامه نویسی لرن فایلز