آیا تغییر همیشه باعث پیشرفت است ؟!

آیا تغییر همیشه باعث پیشرفت است ؟! اگر مرتب برنامه ریزی روزانه ای رو که برای خودت داری عوض کنی، مسیر رفت و آمدت با اتوبوس یا مترو یا حتی مسیر پیاده روی تو عوض کنی، تو اتوبان خط عوض کنی، تو فروشگاه صف عوض کنی یا حتی هر روزی علایقت رو عوض کنی حالا چه علاقه به افراد یا اشیا ، هیچ فرقی نداره یه جایی از زندگیت خودت متوجه میشی که فقط داری دور خودت میچرخی .

هر زمانی که قصد تغییر در چیزی رو داشتی یه هدف نهایی تو ذهنت داشته باش تا به پیشرفت منجر بشه . خوبه که آدم در نقاط مختلف زندگیش به قصد پیشرفت تغییری ایجاد کنه نه فقط به خاطر اینکه تغییری انجام داده باشم ، یعنی تغییر در راستای هدفمون داشته باشیم تا تغییر همیشه باعث پیشرفت بشه . الان داری به خودت میگی من با بقیه فرق دارم من اگه تغییر میدم میتونم این تغییر رو مدیریت کنم و از دایره راحتی خودم خارج بشم حالا در مورد دایره راحتی هم یه توضیح بدم و بعد برم سراغ ادامه مبحث اصلیمون .

دایره راحتی : از این جمله های عجیب و غریب روزانه زیاد میشنویم که پاشو و یه کار ی کن کاری که تا الان انجام ندادی اما واقعیت این قضیه اینه که شکستن روزمرگی کار پر زحمتیه و این همون کار عجیب و غریبه و این همون تغییر عادات بد آدم هاست .دایره راحتی برای هر کسی فرق داره بهتره تا تو یه زمان بهتر مفصل در موردش صحبت کنیم .

اگر قرار باشه مرتب ابزار ها و روش های مدیریت شخصی خودت رو تغییر بدی ممکنه مانع از این بشی که بتونی به ثبات و کارایی برسی پس برنامه ریزی شده تغییر ایجاد کن .

این تغییرات یهویی به قولی فقط برای افراد مضر نیست منظورم از یهویی تغییراتیه که بدون فکر انجام بشن بلکه در مورد کسب و کار هم صدق میکنه شرکت ها معمولا تغییر رو با بهبود اشتباه میگیرن و این رو هم بگم که تغییر همیشه باعث بهبود کار نمیشه در نتیچه باعث پیشرفت نمیشه تغییری به پیشرفت منجر میشه که با برنامه باشه و از اون دایره راحتی بیاد بیرون و با فکر انجام بشه.

یه جمله معروف هست که میگه تغییر برای تغییر همیشه هم به پیشرفت نمیرسه .

سخن اخر : من همیشه توصیه میکنم که آدم باید از دایره راحتی خودش خارج بشه ولی تغییر بیش از اندازه و بدون برنامه ریزی میتونه باعث سردرگمی و به هم ریختگی و کم شدت توانایی های افراد بشه .

نوشته آیا تغییر همیشه باعث پیشرفت است ؟! اولین بار در آموزش برنامه نویسی | آکادمی برنامه نویسی لرن فایلز پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزش برنامه نویسی | آکادمی برنامه نویسی لرن فایلز