آموزش برنامه نویسی تجاری با سی شارپ بخش پنجم

با بخش پنجم از دوره برنامه نویسی تجاری در سی شارپ از گروه آموزشی دانشجویار در خدمت شما هستیم.

در این بخش خودمون رو برای کار با دیتابیس آماده می کنیم و هر آنچه را یک برنامه نویس از بانک اطلاعاتی باید بداند آموزش می دهیم. این بخش در ۱۱ قسمت ارائه شده و به معرفی انواع بانک های اطلاعاتی پرداخته و ۲ بانک اطلاعاتی sql server , access را به شکل اختصاصی معرفی کرده ایم و در نهایت زبان SQL را به شکل کامل آموزش داده ایم.

 

نکاتی که در این بخش به آن پرداخته شده عبارت اند از:

در قسمت اول: به معرفی بانک اطلاعاتی پرداخته و نقش ان در برنامه نویسی را توضیح می دهیم.

در قسمت دوم: به معرفی انواع بانک های اطلاعاتی پرداخته ایم و بانک های اطلاعاتی رابطه ای و غیر رابطه ای را معرفی کرده ایم. اصلاعات مهم بانک اطلاعاتی مثل DBMS, DA,DBA , DBP , Enduser را معرفی کر ده ایم.

پنج بانک اطلاعاتی پرکاربرد SQL , Access , Oracle , Mysql , Sqlite را به طور کامل معرفی کرده و بر اساس پارامتر های مختلف مقایسه کرده ایم.

بانک های اطلاعاتی فوق را بر اساس قدرت، کارایی، کاربر پسندی،سیستم عامل و زبان های برنامه نویسی که پشتیبانی می کنند مقایسه کرده ایم و در نهایت به صورت تخصصی به ویژگی های  Remote Access، ،Authentication ،Compression ،Multi user ،Size/recordCount ،Seurity، Hash پرداخته ایم.

 

در قسمت سوم: بانک اطلاعاتی  اکسس را اموزش می دهیم و نحوه ساخت جدول و ایجاد ارتباطات بین جداول و در نهایت ایجاد کوئری در اکسس را آموزش می دهیم.

در قسمت چهارم: به آموزش نصب Sql server 2014  می پردازیم و نصب sql server را به دو صورت نرمال و سایلنت آموزش می دهیم.

در قسمت پنجم: به آموزش بانک اطلاعاتی sql server2014 می پردازیم و نحوه ایجاد جدول و ارتباط بین جداول از طریق relationshipرا آموزش می دهیم در ادامه دیاگرام ها در Sqlserver 2014 را آموزش می دهیم و در انتها به معرفی view ها می پردازیم و نحوه استفاده از آن را آموزش می دهیم.

در قسمت ششم: attach کردن و detach دیتابیس را آموزش می دهیم بعد آفلاین و انلاین کردن دیتابیس و در انتها backup و Restore کردن دیتابیس را آموزش می دهیم.

در قسمت هفتم: به معرفی زبان SQL می پردازیم و سینتکس زبان SQL را توضیح می دهیم.

در قسمت هشتم: دستور Select از مجموعه دستورات SQL که مربوط به دستورات DML در SQL می باشد را آموزش می دهیم.و در انتها Distinct , TOP , IN , Between , Like orderby  را در دستور Select توضیح می دهیم

در قسمت نهم: دستور insert into از مجموعه دستورات SQL که مربوط به دستورات DML در SQL می باشد را آموزش می دهیم.

در قسمت دهم: دستور update  از مجموعه دستورات SQL که مربوط به دستورات DML در SQL می باشد را آموزش می دهیم.

در قسمت یازدهم: دستور Delete از مجموعه دستورات SQL که مربوط به دستورات DML در SQL می باشد را آموزش می دهیم.

نوشته آموزش برنامه نویسی تجاری با سی شارپ بخش پنجم اولین بار در دانشجویار پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دانشجویار