بسته جامع آموزش پروژه محور الکترونیک

الکترونیک از حرکت و جنبش الکترون ها و بارهای الکتریکی استفاده می کند و به توسعه قطعات، دستگاه ها و سیستم ها یا تجهیزات می پردازد یعنی کنترل جریان الکترون ها در نیمه هادی ها و …

کاربردهای الکترونیک بر هیچ کس پوشیده نیست؛از استفاده در منزل تا صنعت، تجهیزات پزشکی و…

ما در دانشجویار سعی بر تهیه پکیجی کردیم تا به علاقه مندان در یادگیری این مبحث کاربردی کمکی کرده باشیم…

مزایای پکیج آموزش الکترونیک:

  • آموزش پایه ی الکترونیک از صفر تا صد
  • مناسب برای همه افراد علاقه مند به الکترونیک
  • پیاده سازی پروژه های عملی کاملا کاربردی در این حوزه به صورت پروژه محور
  • بدون نیاز به دانش قبلی الکترونیک
  • و…

…………………………………………………..آموزش هایی را که با کمک این پکیج آموزشی فرا می گیرید…………………………………………………..

– آموزش جامع سیر تا پیاز الکترونیک پایه

در این آموزش ما وارد مباحث الکترونیک پایه می شویم. آموزش کلی در مورد الکترونیک و مبحث های مهم آن را برای شما به صورت فیلم آموزشی و در یک پکیج آموزشی قرار دادیم. این آموزش مخصوص کسانی است که می خواهند به صورت جامع وارد صنعت الکترونیک شوند و توضیحاتی در مورد آن فرا بگیرند.

ما به صورت جامع آموزش را در مورد مبانی برق آغاز می کنیم. در مورد برق و الکتریسیته توضیحاتی داده و در بخش های بعدی به آشنایی با عناصر نیمه هادی و نحوه تشکیل آن ها و مشخصات آن ها در بحث های مختلف می پردازیم و بعد نوع دیگر ترانزیستور را معرفی می کنیم و با هم در مورد مشخصات آن ها بحث می کنیم . در انتها وارد انواع تقویت کننده ها و بحث اساسی رگولاتور ها و الکترونیک صنعتی شده و آموزش هایی درمورد آن می دهیم.

– مجموعه آموزشی میکروکنترلرهای سری ARM -بخش اول

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و پیدایش دستگاه های زیاد الکترونیکی و پیشرفت بالای سیستم عامل ها و علاقه شرکت ها به استفاده از سیستم عامل برای هر دستگاه نیمه هوشمند و استفاده از معماری های ۳۲بیتی در اجرا و طراحی های شرکت های مختلف در مدارات منطقی خودشان و علاقه همه دوستاران الکترونیک به طراحی همچنین دستگاههایی ، ما را مجاب به طراحی یک مجموعه کامل آموزشی که در اون به آموزش کلیات پروژه محور میکرو کنترلر های سری آرم داشته باشیم .در این مجموعه آموزشی ما به بررسی معماری آرم میپردازم این پروژه آموزشی کاملا پروژه محور است چون یکی از اهداف آموزش های وب سایت دانشجویار این است که باید هر آموزشی یک جنبه کاربردی در صنعت داشته باشد.

در این فصل آموزش شما با موارد زیر آشنا میشوید :

۱-ریزپردازنده ها چگونه پا بر عرصه دنیا دیجیتال گذاشتن ؟
۲-پردازنده های آرم چگونه به وجود آمدند؟
۳-خانواده های گوناگون پردازنده های آرم کدام اند؟
۴-میکرو کنترلر ها چگونه قطعاتی هستند و یک سیستم تعییه شده چیست؟
۵-میکرو کنترلر های ۳۲ بیتی چه مزایایی نسبت به انواع قدیمی تر خود دارند ؟
۶-چه مسایل و تکنیک هایی در طراحی های ۳۲ بیتی دخیل هستند؟
۷-کاربرد وسیع میکرو کنترلر های ۳۲ بیتی در صنعت
۸- بازار فروش میکرو های جدید

– مجموعه آموزشی میکروکنترلرهای سری ARM- بخش دوم

در این دوره با این مطالب آشنا میشوید:

-سیستم های تعبیه شده ARM:

۱-فلسفه طراحی یک پردازنده ی RISC وتبدیل آن به پردازنده هایARM
۲-مبانی طراحی پردازنده ی ARM و معماری داخلی گذرگاه های آن
۳-انواع حافظه سیستم عامل
۴-خانواده های گوناگون پردازنده های ARMکدام اند
– اصول پردازنده های ARM:

۵-ثبات وضعیت فعلی برنامه و اجزای آن
۶-ثبات های عمومی چیست و کاربردهای آن ها در صنعت
۷-خط لوله چیست ؟انواع پردازنده ها ARMاز چند خط لوله استفاده میکنند ؟
۸-افزونه های حافظه هسته
۹-خانواده های مهم صنعتی ARM در مثال های مختلف

– آموزش تخصصی میکروکنترلر AVR (بخش اول – سخت افزار)

در این پکیج میکروکنترلرهای خانواده avr رو (بجز سری xmega) بصورت کامل و تخصصی اموزش می بینید.

برای اشراف کامل روی میکروکنترلرها در این پکیج به ترتیب زیر پیش می روید:

آشنایی با سخت افزار میکرو (از قبیل واحد پردازش, alu, واحد کنترل پردازنده, واحد کنترل کلاک, تایمر کانترها, مبدل آنالوگ به دیجیتال و پروتوکل های ارتباطی این میکرو)

آشنایی با دستورات ریجستری میکرو بصورت کامل

یادگیری برنامه نویسی به زبان C در کامپایلر CodeVision

یادگیری شبیه سازی مدارات در نرم افزار پروتئوس

کار عملی با میکروکنترلها

– آموزش تخصصی میکرو avr (بخش دوم – معرفی رجیسترها)

در این بخش تمام رجیسترهای میکروکنترلر avr معرفی میشود و دستورات رجیستری را به صورت کامل فرا می گیرید.

ویژگی این نوع آموزش اینه که  یک مقدار سخت هستش ولی دست شما در برنامه نویسی و دسترسی به سخت افزار خیلی بازتر هستش.

– آموزش تخصصی میکرو avr (بخش سوم – آموزش برنامه نویسی و کامپایلر codevision)

در این بخش ابتدا با کامپایلر codevision و نرم افزار شبیه سازی پروتئوس آشنا می شوید(اونها رو دانلود میکنیم و نصب میکنیم و محیطشون رو بصورت کامل آموزش میدیم)سپس بخش های مختلف میکرو رو با هم برنامه نویسی میکنیم و چندتا مثال با هم کار میکنیم…

– آموزش طراحی و ساخت سیستم کنترل لوازم از طریق sms

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و فراگیر شدن خدمات تلفن ها و اپراتور ها در ایران ونیاز به کنترل در انجام برخی از کار های مهم ، تصمیم گرفتیم تا آموزش طراحی و ساخت سیستم کنترل لوازم از طریق اس ام اس  را در قالب فیلم های آموزشی ارائه کنیم.

اس ام اس کنترلر دستگاه‌های الکترونیکی هستند که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که به‌وسیله پیام کوتاه اقدام به کنترل و نظارت از راه دور سیستم‌ها و تجهیزات خانگی واداری خود کنید. اغلب این سیستم‌ها علاوه بر قابلیت کار با SMS امکان کار با تماس صوتی را نیز دارند تا در زمان‌هایی که ارسال پیام کوتاه با اختلال مواجه است کاربر همچنان بتواند مدیریت و دورسنجی خود را انجام دهد.

کنترل و نظارت از طریق تلفن مطمئناً در آینده نقش بالایی در زندگی روزمره خواهد داشت. خانه‌های هوشمند به خانه‌هایی گفته می‌شود که کنترل و مدیریت در آن‌ها به‌صورت بیسیم و از را دور و کاملاً به‌صورت خودکار انجام می‌گیرد که سیستم اس ام اس کنترلر یکی از سیستم‌هایی است که معمولاً در این خانه‌ها پیاده‌سازی و مورداستفاده قرار می‌گیرند.

این بخش در ۱۲ قسمت بررسی خواهد شد و ادامه قسمت ها در بخش بعدی بررسی خواهد شد…

– آموزش طراحی و ساخت سیستم کنترل لوازم از طریق sms – بخش تکمیلی آردینو

این بخش در ادامه بخش قبلی در ۳۲ قسمت بررسی خواهد شد…

– آموزش طراحی و ساخت اسپیکر بیسیم (بلوتوثی)

این روزها اسپیکر بلوتوث با توجه به گسترش استفاده از گوشی و تبلت و سایر وسایل همراه، مقوله‌ای جذاب است.اسپیکر گوشی و تبلت معمولاً کیفیت و قدرت مطلوبی ندارد و یکی از بهترین جایگزین‌های آن، اسپیکر بلوتوث است. این روزهای انواع و اقسام اسپیکرهای بلوتوث در بازار محصولات الکترونیکی وجود دارد. برخی گران و با کیفیت هستند و برخی ارزان و معمولی. برخی دارای امکانات کاربردی جالب و مفیدی هستند و برخی فقط کار اصلی خود یعنی پخش صدا را انجام می‌دهند.

در این پروژه آموزشی ما به طراحی یک سیستم اسپیکر بیسیم با ۲خروجی مخصوص برای بلندگو ها  می پردازیم که در این بین ما به بررسی مدارات فرستنده و گیرنده بلوتوث وآموزش کار با قطعات و آی سی های آمپلی فایر وبلندگوهای دوگانه مورد استفاده در این پروژه میپردازیم و در نهایت آموزش طراحی این سیستم را به دور روش کلی ( سیستم بدون شارژر و سیستم دارای شارژر باتری ) بیان میکنیم .

– آموزش طراحی و ساخت دسته بازی بلوتوثی مخصوص موبایل و تبلت

دسته بازی بلوتوثی موبایل و تبلت وسیله بسیار کار آمد برای گوشی های اندروی و IOS است که به شما کمک می کند به راحتی با گوشی و تبلت خود هر بازی را که مایلید انجام دهید و بیش از پیش از بازی لذت ببرید.

در این پروژه آموزشی ما به تبدیل و طراحی یک دسته بازی PS2 میپردازیم که میتوان آن رابه راحتی ازطریق سیستم NFC به موبایل و یا تبلت متصل کرد  وبه راحتی بازی های خود را با آن دسته بازی کرد.

– آموزش طراحی و ساخت شارژر فندکی برای لپ تاپ و گوشی تلفن همراه

در این پروژه آموزشی ما به طراحی یک سیستم شارژر فندکی با دو خروجی یکی برای لپ تاپ یکی دیگر برای گوشی وتبلت می پردازیم  در این پروژه ما به بررسی مدارات سوییچینگ ولتاژ وجریان وآموزش کار با قطعات و آی سی های مورد استفاده در این پروژه میپردازیم و در نهایت آموزش طراحی این سیستم را به دوروش کلی بیان میکنیم .

– آموزش ساخت قفل دیجیتالی با پروتکل NFC در بستر آردوینو

NFC مخفف Near Field Communication است. نوعی ارتباط بی سیم بین دو وسیله نزدیک به هم است. NFC کاربردهای زیادی در گوشی های همراه هوشمند، پرداخت ها، باز و بسته کردن در و …

در آموزش ساخت قفل دیجیتالی با پروتکل NFC در بستر آردوینو به طراحی یک سیستم قفل هوشمند با تکنولوژی NFC در بستر آردینو می پردازیم . همچنین با یک پروتکل امنیتی در برنامه نویسی امکان هک کردن آن را تفریبا به صفر می رسانیم.

– آموزش طراحی و ساخت ردیاب هوشمند -بخش الکترونیک

در این مجموعه آموزشی به بررسی مباحث ویژه در مورد ردیاب‌های هوشمند و قطعات مهم  و طراحی آنها می پردازیم ،همچنین در انتها  به بیانی ساده و روان آموزش ساخت یه دستگاه ردیاب هوشمند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

نکته قابل توجه اینکه این مجموعه ارزشمند چکیده و حاصل تلاش و تجربه چندین ساله ما در حوزه آموزش برنامه نویسی متناسب با بازار کار ایران می باشد و سعی شده است بهترین مطالب از بهترین و با تجربه ترین اساتید جهت برخورداری شما عزیزان ارائه شود.

نوشته بسته جامع آموزش پروژه محور الکترونیک اولین بار در دانشجویار پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دانشجویار