رستوران های تبریز

تبریز در شمال غرب ایران در مرکز شهر آذربایجان شرقی واقع شده است. تبریز با مساحتی در حدود ۱۲۰۰ کیلومتر مربع، یکی از کلان شهرهای مهم ایران و سومین شهر بزرگ در آذربایجان است. تبریز شهر اولین هاست، نخستین هتل، نخستین سینـما عمومی، نخستین کافه تریا، نخستین شهرداری و بسیاری دیگر از اولین های ایران در این شهر مدرن بنا شده اند، تبریز زمانی پایتخت ایران بوده است، از این رو جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی زیادی دارد، که هرساله گردشگران و مسافران زیادی راهی این شهر می شوند. تبریز علاوه بر داشتن جاهای دیدنی بسیار زیاد از جاذبه های زیبایی مانند داشتن بهترین رستوران ها با خوشمزه ترین غذاهای خوش عطر و با کیفیت نیز برخوردار می باشد که مسافران بسیاری را جذب خود کرده است، آس چارتر در این مقاله به معرفی چند مورد از بهترین رستوران های تبریز می پردازد تا به راحتی بتوانید در سفر خود رستوران مورد علاقه خودتان را به راحتی انتخاب کنید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری در مشهد می باشد.

رستوران سنتی برکه
رستوران سنتی برکه خود به تنهایی می توان گفت یکی از جاهای دیدنی تبریز می باشد، این رستوران دارای دو فضای بسته و باز می باشد فضای باز آن در باغی پر از درخت قرار دارد که فضایی دلنشین و رویایی را به وجود اورده است. درمنوی این رستوران شما می توانید کوفته تبریزی، انواع کباب، شیشلیک، ماهیچه، فیله کباب، آبگوشت ماهیچه، کباب بختیاری، چلوماهی، چلوکوبیده، انواع پیتزاهای ایتالیایی و آمریکایی، فیله استریپس، پیده زبان، پیده گوشت و انواع برگرها و نوشیدنی های گرم را سفارش دهید و سرو کنید.
آدرس رستوران سنتی برکه: تبریز، کمربندی سردرود، بین زیرگذراول و دوم
تلفن: ۳۴۲۰۹۵۱۶۱-۰۴۱

رستوران ایمانی
یکی از بهترین رستوارن های تبریز رستوران ایمانی تبریز می باشد، این رستوران از بهترین آشپزها و غذاهایی باکیفیت و نیروی مجربی برخوردار می باشد. فضای این رستوران کاملا سنتی و کلاسیک می باشد. در منوی رستوران ایمانی شما می توانید چلوشیشلیک، چلوکباب برگ، چلوجوجه، چلوکباب کوبیده، چلو فیله، چلوبختیاری، چلو ایشلی کباب، چلوماهی و دیزی را سفارش دهید.
آدرس رستوران ایمانی: تبریز، سردرود، میدان امام حسین
تلفن: ۳۴۲۰۱۵۹۵-۰۴۱

رستوران ماهی خوب
رستوران ماهی خوب همانطور که از نامش پیداست، مشخص است که می توانید انواع ماهی های خوشمزه را با بهترین کیفیت و بهترین طبخ در این رستوران نوش جان فرمایید، ماهی های مختلفی در این رستوران بنا به سلیقه مشتری طبخ می شوند، در منوی این رستوران انواع ماهی سفید، ماهی شیر، ماهی قزل آلا سیخی با کته سبزی، ماهی کاد، میگو پفکی، میگو کبابی، سالمون قرمز نروژی، استیک خال قرمز، ماهی سیباس، ماهی اوزون برون و ماهی قزل الا سیخی با کته زعفرانی و انواع پلو وبرنج کته نیز سرو می شود.
آدرس رستوران ماهی خوب: تبریز، بلوارولیعصر، خیابان رودکی، خیابان استاندارد
تلفن: ۳۳۲۷۶۲۵۳-۰۴۱

رستوران فرنگی پنه
پنه رستورانی ایتالیایی در تبریز است که برای علاقه مندان به پیتزا گزینه مناسبی می باشد. در این رستوران انواع پیتزاهای ایتالیای و انواع پاستا به صورت تخصصی و با کیفیت ترین مواد طبخ می شود. بیف استراگانوف، چکین استراگانوف، چکین استیک، فیله استیک، پاستاچیکن چیلی، چکین کاپیا، لازانیا، ماشروم، فیلادلفیا، زبان، استیک تی بن و … در منوی این رستوران وجود دارد.
آدرس رستوران فرنگی پنه: تبریز، فلکه ائل گلی، به طرف کوی فردوس
تلفن: ۳۳۸۲۸۵۹۴-۰۴۱

دیزی سرای محمدی
هیچ چیز لذت بخش تر از خوردن یک غذای سنتی ایرانی در یک فضای دلچسب سنتی نیست. دیزی غذای سنتی ما ایرانیان که قدمتی چندین ساله دارد، تقریبا در همه جای ایران این غذا طبخ می شود، و بنا به سلیقه هر شهر از ادویه ها و طعم دهنده های مختلفی در پخت آن استفاده می شود. دیزی سرای محمدی یکی از رستوران های سنتی در تبریز می باشد که شما می توانید یک دیزی خوش عطر و طعمی را در این رستوران نوش جان کنید و خاطره ی خوشی را برای خودتان بسازید. در منوی دیزی سرای محمدی علاوه بر دیزی های خوشمره اش شما می توانید، چلوکباب تابه ای، چلوکباب کوبیده و کوفته تبریزی نیز سرو می شود. برای سفر به تبریز کافی ست از سایت آس چارتر بلیط چارتر مشهد تبریز را تهیه نمایید.
آدرس دیزی سرای محمدی: تبریز، خیابان تربیت

رستوران وحید
انواع سینی کباب های مخصوص، چلوکباب برگ، کباب شیشلیک، فیله کباب گوسفندی، ماهی اوزون برون کبابی، دونرکباب، کنافه، باقلوا، ماهی سفید و انواع غذاهای ایرانی و ترکی با طبخی متفاوت از بهترین آشپزان حرفه ای با موادی با کیفیت و داشتن پرسنلی مجرب و به همراه گوش دادن به موسیقی زنده در فضایی مدرن و بسیار زیبا و نورپردازی بسیار عالی در رستوران وحید یکی از لذت بخش ترین و رویایی ترین لحظات را برایتان می سازد.
آدرس رستوران وحید: تبریز، میدان شهید فهمیده، مجتمع لاله پارک، طبقه زیرزمین
تلفن: ۳۶۶۰۰۱۱۰-۰۴۱

رستوران اجاق
شاید برایتان جالب باشد که به رستورانی بروید که بتوانید غذایتان را خودتان طبخ کنید. رستوران اجاق یکی از بهترین و معروف ترین و شاید می توان گفت متفاوت ترین رستوران های تبریز می باشد که شما می توانید در این رستوران انواع گوشت های خام سفید و قرمز را به انتخاب خود تهیه کنید و با روش خودتان آن را بپزید و نوش جان کنید. جالب است بدانید این رستوران آشپزخانه ای ندارد و اجاقی که در کنار میزتان قرار گرفته است گوشت را می توانید کبابی کنید.
آدرس رستوران اجاق: کیلومتر ۵ جاده تبریز، ابتدای جاده کندرود
تلفن: ۳۶۳۰۴۶۲۷-۰۴۱


فودکورت لاله پارک
با یک تیر چند نشان را بزنید با فودکورت لاله پارک، این فودکورت در یک مرکز خرید در تبریز واقع شده است که در کنار خرید می توانید از غذاهای خوشمزه این رستوران نیز نوش جان کنید و لذت ببرید، این فود کورت شامل رستوران های مکزیکی چیپوتله، رستوران بالیقچی، غذای سنتی پاتیل و پیتزاتوسکا می باشد که می توانید انواع غذاهای سنتی و خانگی، انواع فست فود، انواع غذاهای دریایی، انواع غذاهای ایتالیایی و مکزیکی نیز سفارش دهید، فودکورت لاله پارک یکی از بهترین رستوران های محبوب و معروف تبریز محسوب می شود.
آدرس فودکورت لاله پارک: تبریز، اتوبان پاسداران، بعد از میدان فهمیده، مجتمع تجاری لاله پارک
تلفن: ۳۶۶۰۰۳۳۶-۰۴۱

رستوران گازماخ
اگر طرفدار ته دیگ های خوشمزه هستید می توانید رستوران گاز ماخ را انتخاب کنید در این رستوران در کنار چلوهای انتخابی می توانید انواع ته دیگ های برشته و خوشمزه را تست کنید، جالب است بدانید گازماخ در زبان ترکی به معنی ته دیگ می باشد، این رستوران یکی از بهترین رستوران های دنج تبریز می باشد، در منوی این رستوران انواع چلوها وجود دارد، همچنین این رستوران دارای پرسنل مجرب و کاربلد نیز می باشد.
آدرس رستوران گازماخ: تبریز، ولیعصر، انتهای خیابان شریعتی شمالی، ضلع شمالی میدان بهارستان، نبش ۱۰ متری مقدم
تلفن: ۳۳۳۳۲۴۲۵-۰۴۱

رستوران آنا
آنا یکی از بهترین رستوران های تبریز که در نزدیکی خانه های دیدنی کندوان در دل کوه قرار دارد. این رستوران بهترین سرآشپزها و بهترین پرسنل را دارد، فضای این رستوران کاملا سنتی می باشد و در منوی این رستوران می توانید انواع غذاهای ایرانی ، کباب برگ، چلوگردن، جوجه بدون استخوان، کوفته تبریزی، شیشلیک، فیله کباب، دیزی و باقلوااستانبولی نیز وجود دارد.
آدرس رستوران آنا: جاده تبریز، آذرشهر، بین گذر اول و دوم
تلفن: ۳۴۲۰۹۵۲۵-۰۴۱

غذاهای معروف تبریز
تبریزشهری با غذاها و خوراکی های خوشمزه محلی که در سفر نمی شود از آن به راحتی گذشت، از معروف ترین غذاهای تبریز می شود به کوفته تبریزی اشاره کرد، که امروزه در تمام شهر های نیز این کوفته تبریزی طبخ می شود. که باب میل افراد زیادی می باشد. از دیگر خوراک های خوشمزه تبریز: دلمه کلم برگ، دلمه برگ مو، شوربا، آش ماست، آش دوغ تبریز که در نوع خود طعم بی نظیری دارد. همچنین خوشمزه ترین شیرینی های معروف تبریز نیز نوقا، باقلوا، راحت الحلقوم و قرابیه را می توان نام برد که پیشنهاد می کنیم حتما این خوراکی های خوشمزه را در سفر به تبریزامتحان کنید.


جاهای دیدنی تبریز
شهرزیبای تبریز با قدمتی ۳۵۰۰ ساله توانسته جزو اولین انتخاب گردشگران و مسافران برای گردشگری و سفر باشد، این شهر جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی مانند: بازار بزرگ تبریز، مجموعه تفریحی ایل گلی، ارگ علیشاه، موزه آذربایجان، مسجدجامع تبریز، کندوان، مقبره شعراء،
بهترین فصل سفر به تبریز
بهترین زمان برای سفر به تبریز تابستان و اواخر بهار است. تابستان‌های تبریز بسیار خنک و دلپذیر است، زمستان‌های تبریز بی نهایت سرد می باشد، اگر می‌ خواهید در فصل بهار به این شهر سفر کنید، بهتر است در اواخر خرداد به این شهر سفر کنید.