انتشار جلد نخست مواد و فرایندهای تولید برای طراحان حرفه‌ای

  انتشار جلد نخست مواد و فرایندهای تولید برای طراحان حرفه‌ای

نازیلا محمد قلیزاده با نظارت و مشاوره علمی سید رضا مرتضایی جلد نخست کتاب «مواد و فرایندهای تولید برای طراحان حرفه‌ای» را ترجمه کرد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، جلد اول كتاب «مواد و فرايندهاي توليد براي طراحان حرفه‌اي» به قلم راب تامپسون در چهار فصل نگاشته شده است.

نویسنده در فصل اول، پلاستيك‌ها و در فصل دوم فلزات و استفاده از آن‌ها را برای طراحان حرفه‌ای تشریح کرده است.

در ادامه این کتاب و در فصل سوم چوب و الياف طبيعي و در فصل چهارم نیز سراميك‌ها و شيشه‌ها را به همراه توضيحات تکمیلی برای خوانندگان مورد بررسی قرار گرفته است.

مثال‌هاي تصويري بسياري نيز از محصولات ساخته شده به وسيله مواد اوليه ذكر شده، يعني پلاستيك‌ها، سراميك‌ها و چوب و شیشه برای خوانندگان در کتاب گنجانده شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: «پلاستيك‌ها به دو گروه اصلي تقسيم مي‌شوند؛ پلاستيك‌هاي «گرمانرم» و «گرماسخت». ساختار گرمانرم‌ها به گونه‌اي است كه به هنگام حرارت‌دهي مي‌توانند نرم و روان شوند و طي فرآيندهايي قالب‌گيري شوند. پيشرفت‌هاي بسياري به وجود آمده تا تاثيرات محيطي پلاستيك‌ها را كاهش دهند. براي مثال، بسياري از محصولات يك‌بار مصرف از بيوپلاستيك‌ها يا گرمانرم‌ها، با افزودن فعال‌كننده‌هاي زيستي ساخته مي‌شوند. پلاستيك‌هاي گرمانرم براي بازيافت بسيار مفيد هستند. كيفيت آن‌ها بعد از بازيافت تنزل كمي داشته و بعضي محصولات حتي از مواد بازيافتي 100 درصد ساخته مي‌شوند.»

جلد نخست «مواد و فرآيندهاي توليد براي طراحان حرفه‌اي» نوشته راب تامپسون توسط نازیلا محمد قلیزاده با مشاوره علمي و نظارت سيد رضا مرتضايي، عضو هيات علمي و استاديار گروه طراحي صنعتي دانشكده معماري و شهرسازي دانشگاه علم و صنعت از سوی نشر فرهنگسرای میر‌دشتی در 106 صفحه منتشر شده است و به قیمت 15‌هزار تومان به فروش می‌رسد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری