حضور ناشران غیردانشگاهی، برنامه شاخص دانشگاه آزاد در هفته کتاب است

رییس اداره نشر علمی و امور کتابخانه‌های دانشگاه آزاد:

  حضور ناشران غیردانشگاهی، برنامه شاخص دانشگاه آزاد در هفته کتاب است

رییس اداره نشر علمی و امور کتابخانه‌های دانشگاه آزاد با تشریح برنامه‌‌های واحد‌های دانشگاه آزاد در بیست‌ و یکمین دوره هفته کتاب،‌ دعوت از ناشران غیردانشگاهی و اختصاص فضای فیزیکی به‌صورت رایگان به آن‌ها را، از مهم‌ترین برنامه‌های این دانشگاه در هفته کتاب اعلام کرد.-

زهرا نجف‌زاده، رییس اداره نشر علمی و امور کتابخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در تشریح برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در بیست‌ و یکمین دوره کتاب هفته، با اشاره به فعالیت 400 واحد این دانشگاه در سراسر کشور، گفت: به دنبال بخشنامه‌ای که به مناسبت هفته کتاب از سوی ابراهیم واشقانی فراهانی، معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی،‌ ابلاغ شد، نمایشگاه و فروشگاه کتاب در همه واحد‌های دانشگاه آزاد برپا شد.

وی در ادامه، در معرفی دیگر برنامه‌های این دانشگاه در هفته کتاب، اظهار کرد: قدردانی از حداقل 400 کتابدار نمونه، وابسته به دانشگاه و‌ برگزاری جلسه‌های نقد بررسی کتاب با حضور نویسندگان، از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه در هفته کتاب است. تکریم ارباب رجوع، ‌حسن انجام وظیفه و پاسخگویی مناسب، از معیارهای انتخاب کتابدار برتر عنوان شده است.

نجف‌‌زاده افزود: ناشران آزاد، یا ناشران غیروابسته به دانشگاه، با دریافت تسهیلاتی مانند فضای فیزیکی در خارج از دانشگاه، آثار تولیدی‌شان را در این هفته در معرض دید دانشجویان و علاقه‌مندان قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر واحد‌های بزرگ دانشگاه آزاد، واحد‌های کوچک و متوسط نیز با نظارت شورای انتشارات مستقر در بیش از 25 منطقه که زیرنظر واحد‌های استانی فعالیت می‌کنند، نمایشگاه برگزار کرده‌اند. در پایان هفته کتاب نیز گزارش عملکرد هر واحد برای بررسی به دفتر گسترش تولید، جمع‌بندی می‌شود.

نجف‌زاده، در پایان درباره واحد‌های نمونه و تفاوت‌های نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته، اظهارکرد: برنامه‌ریزی، برای دعوت از ناشران خارج از دانشگاه از مهمترین تفاوت‌‌های بیست و یکمین دوره هفته کتاب با دوره‌‌های قبلی است. لازم به یادآوری است که دانشگاه آزاد واحد کرج، سال گذشته یکی از بهترین و فعال‌ترین واحد‌های دانشگاه در برگزاری هفته کتاب بود.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری