بازديد هياتي از ” اکادمی علوم چین ” از مراكز آموزش عالي ايران

  بازديد هياتي از ” اکادمی علوم چین ” از مراكز آموزش عالي ايران

هیات اعزامي از دانشگاه آکادمی علوم چین با مسوولان آموزش عالی ايران ديدار و از دانشگاه‌های صنعتی‌شریف، تربیت‌مدرس، امیرکبیر، پارک علمی فناوری دانشگاه تهران و مرکز ملی اقیانوس‌شناسی بازديد كرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در جلسه ملاقاتی كه اين هيات با دکتر سالار آملی، قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم و دکتر احمدی، معاون پژوهش و فناوری و روسای برخی دانشگاه‌ها داشت، طرفین درباره گسترش همکاری‌های دانشگاهی از جمله تبادل دانشجو و استاد و پروژه‌های تحقیقاتی با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی تبادل‌نظر کردند.
 
براساس اين گزارش در اين نشست، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پذیرش دانشجویان چینی در رشته‌های زبان فارسی و مطالعات خاورمیانه و اسلام‌شناسی اعلام و مقرر شد موارد مطرح شده در قالب یادداشت تفاهم تنظیم و با امضای يكی از مسوولان وزارت علوم و رییس آکادمی علوم چین اجرایی شود. 

ديدار و گفت‌و‌گو با دکتر غلامی، مدیر کل بورس و دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان، دکتر گنجی‌دوست، رایزن علمی وزارت علوم در چین و مسوولان مرکز همکاری‌های ریاست جمهوری از ديگر برنامه‌های هيات اعزامی آکادمی علوم چین در ايران بود. 

در نشست اين هيات با معاونان مرکز همکاری‌های ریاست جمهوری پیرو توافقنامه‌ای که اين مركز با آکادمی علوم چین داشت، درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه درباره بیو‌تکنولوژی، نانوتکنولوژی، فناوری‌های پیشرفته، تبادل دانشجو و انجام پروژه‌های تحقیقاتی با مسوولان هیات چینی مذاکره شد و در ادامه، هیات مذكور از نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته در مرکز همکاری‌های ریاست جمهوری بازدید کرد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری