«خلق صحنه معماری داخلی با 3ds Max و VRay» رونمایی می‌شود

  «خلق صحنه معماری داخلی با 3ds Max و VRay» رونمایی می‌شود

کتاب «خلق صحنه معماری داخلی با 3ds Max و VRay؛ از مدلسازی تا رندر» اثر علی دهقانیان نصیری چهارشنبه 7 اسفندماه به همت فرهنگسرای فناوری اطلاعات رونمایی می‌شود.

دهقانیان نصیری، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این باره اظهار کرد: کتاب «خلق صحنه معماری داخلی با 3ds Max و VRay؛ از مدلسازی تا رندر» به‌گونه‌ای  کاربردی تنظیم شده است که مخاطبان، همزمان با مطالعه مباحث تئوریک، با مراحل یک پروژه معماری داخلی آشنا می‌شوند.

وی با بیان این‌که دربرداشتن تصاویر متعدد و متنوع از جمله ویژگی‌های این اثر است، گفت: این کتاب برای مخاطبان مبتدی، متوسط و حرفه‌ای در حوزه معماری داخلی قابل استفاده است.

مولف کتاب «خلق صحنه معماری داخلی با 3ds Max و VRay؛ از مدلسازی تا رندر» عنوان کرد: مخاطبان با مطالعه این اثر با تکنیک‌های کاربردی برای مدل‌سازی و نورپردازی آشنا می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که در پایان مطالعه، می‌توانند هم شیوه کار با نرم افزار  3ds Max را بیاموزند هم توانایی خلق صحنه معماری داخلی با این نرم‌افزار را کسب کنند.

دهقانیان نصیری، با بیان این‌که این اثر در پنج فصل تنظیم شده است، گفت: در فصل نخست این اثر کوشیده‌ام چگونگی چیدمان فضای کاری نرم‌افزار 3ds Max برای انجام هرچه بهتر پروژه را ارایه دهم. مدل‌سازی، یعنی فصل دوم این کتاب، همراه با شماره‌گذاری، فرآیند مدل‌سازی را ارایه کرده است.

وی اظهار کرد: مخاطبان در فصل سوم این کتاب با عبارت «تست رِندِر» می‌آموزند چگونه صحنه را آماده کنند تا یک نور به عنوان نور خارجی عمل کند. همچنین مخاطبان در این فصل با تنظیمات موتور VRay با هدف انجام مناسب‌ترین آزمایش یا تست از رِندِر آشنا می‌شوند.

دهقانیان نصیری،  افزود: در فصل چهارم، مخاطبان می‌آموزند چگونه به مدل‌ها هویت و بافت دهند به‌گونه‌ای که آن‌ها را در فضای واقعی یا متریال پیاده کنند. در این فصل، تکنیک‌هایی ارایه شده است که علاقه‌مندان را با چگونگی اجرایی کردن انواع متریال‌ها آشنا می‌کنند. 

وی، در پایان با اشاره به فصل پنجم این اثر گفت: در این فصل به چگونگی تنظیمات نهایی پرداخته‌ام تا مخاطبان با شیوه رندر کردن صحنه با کیفیت بالا آشنا شوند.

چاپ نخست کتاب «خلق صحنه معماری داخلی با 3ds Max و VRay؛ از مدلسازی تا رندر» با شمارگان 500 نسخه در 168 صفحه به بهای 12 هزار تومان از سوی انتشارات آترا منتشر شده است.

کتاب «خلق صحنه معماری داخلی با 3ds Max و VRay؛ از مدلسازی تا رندر» ساعت 16 چهارشنبه (7 اسفندماه) در فرهنگسرای فناوری اطلاعات با حضور جمعی از مولفان و صاحب‌نظران حوزه معماری و کامپیوتر رونمایی خواهد شد. این فرهنگسرا در تقاطع خیابان کارگرجنوبی و خیابان جمهوری قرار دارد. 

دهقانیان نصیری، اکنون تالیف کتابی با موضوع خلق صحنه معماری خارجی را در دستور کار دارد. وی پیش‌بینی می‌کند، نگارش این اثر تا اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری به پایان برسد./


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری