«500 نکته کاربردی بتن و قالب‌بندی» خواندنی شد

  «500 نکته کاربردی بتن و قالب‌بندی» خواندنی شد

کتاب «500 نکته کاربردی بتن و قالب‌بندی» اثر مصطفی ثمریها، از سوی انتشارات نوآور منتشر شد. مهندسان عمران و پیمانکاران می‌توانند از این اثر بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «500 نکته کاربردی بتن و قالب‌بندی» ضمن ارایه نکات کاربردی از بتن و قالب‌بندی، مفاهیم و تعاریف کامل انواع سیمان‌ها و مواد افزودنی بتنی را ارایه کرده است.

این اثر توضیحاتی درباره مفاهیم اصلی بتن از جمله اسلامپ، دوام بتن، پایداری بتن همچنین نکاتی درباره بتن‌ریزی در هوای سرد و گرم را دربردارد.

مخاطبان با مطالعه این اثر، با نکاتی درباره روش‌های اختلاط بتن، نحوه قالب‌بندی بتن و زمان قالب‌برداری بتن و برداشتن پایه‌های اطمینان آشنا می‌شوند.

لوله‌ها و مجاری مدفون در بتن، درزهای اجرایی و سطوح واریز، جزییات آرماتوربندی، گروه میلگردهای در تماس و شرایط محیطی مختلف برای بتن‌ریزی و رعایت پوشش بتن از دیگر موضوعاتی‌اند که کتاب «500 نکته کاربردی بتن و قالب‌بندی» نکات کاربردی متعددی درباره آن‌ها ارایه کرده است.

ارایه ضوابط کامل قالب‌بندی، ارایه نکاتی درباره بارهای وارد بر قالب، بتن پاشیده خشک و بتن پاشیده تر و همچنین بتن‌ریزی در زیر آب با استفاده از قیف و لوله، از دیگر ویژگی‌های این اثر علمی محسوب می‌شوند.

داوطلبان آزمون‌های نظام مهندسی ورود به حرفه و ارتقای پایه نظام مهندسی، مهندسان مشاور و ناظر، پیمانکاران بخش دولتی و خصوصی، علاقه‌مندان بخش ساختمان، دانشجویان و مهندسان رشته عمران و معماری در تمامی مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد، مخاطبان اصلی کتاب 
«500 نکته کاربردی بتن و قالب‌بندی» را تشکیل می‌دهند.

این کتاب براساس آخرین تغییرات مبحث 9 مقررات ملی ساختمان ایران و آیین‌نامه بتن ایران (آبا) و ضوابط و مقررات مندرج در نشریه 55 به رشته تحریر درآمده است.

چاپ نخست کتاب «500 نکته کاربردی بتن و قالب‌بندی» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 200 صفحه، به بهای 9 هزار تومان از سوی انتشارات نوآور راهی بازار نشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری