توصیه‌های پزشکی پیامبر(ص) با «طب‌الکبیر» در نمایشگاه کتاب

  توصیه‌های پزشکی پیامبر(ص) با «طب‌الکبیر» در نمایشگاه کتاب

پنجمین چاپ کتاب «طب‌الکبیر (از کلام: پیامبر، امام صادق، امام رضا و ائمه اطهار (ع)» همراه با 6 عنوان کتاب طب سنتی و گیاهان دارویی، به همت انتشارات اسماء‌الزهراء در نمایشگاه کتاب عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) انتشارات اسماء‌الزهراء قم، در کنار دیگر آثار خود در حوزه‌های مختلف، هفت کتاب علمی «طب‌الکبیر (از کلام: پیامبر، امام صادق، امام رضا و ائمه اطهار (ع)»، «طب‌الرازی» خلاصه کتاب «الحاوی فی‌الطب»، «طب سینا»، «طب‌النبی»، «طب‌الصادق»، «طب‌الرضا» و «عسل» را به نمایشگاه کتاب آورده که با استقبال خوب مخاطبان نیز روبه‌رو شده است.

کتاب «طب‌الکبیر (از کلام: پیامبر، امام صادق، امام رضا و ائمه اطهار (ع)» به قلم محسن شکری پینوندی، مدیرمسوول انتشارات اسما‌ء‌الزهرا، تالیف شده است. به گفته وی، این کتاب به همراه «طب‌الرازی» و «طب‌ سینا» از آثار پرفروش این انتشارات در دوره قبلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بوده به نحوی که هر یک از این آثار بیش از یک‌هزار جلد فروش داشته‌اند.

شکری، راه‌های سلامت نگاه داشتن جسم در کلام پیامبر (ص)، درمان بیماری‌ها با غذاها و داروهای گیاهی، بهداشت دهان و دندان از کلام پیامبر (ص) و خواص سوره‌های قرآن در بیماری‌ها را از جمله مهم‌ترین سرفصل‌های این کتاب علمی عنوان کرد.

در این اثر علمی تمامی نقل‌قول‌ها و روایات با استناد به منابع معتبر و شناخته شده، آورده شده‌اند. در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: 

پیامبر (ص): بر شما باد خیار، چراکه خداوند متعال درمان هر دردی در آن نهاده است. (کنز‌العمال: جلد 10، صفحه 45) 

پیامبر (ص): تره در میان سبزی‌ها، مانند نان در میان خوراکی‌هاست. (الفردوس، جلد 1، صفحه 127) 

امام صادق (ع) فرمود: هر کس در حالی بخوابد که ماهی خورد و در پی آن چند خرما یا مقداری عسل نخورده باشد، تا صبح رگ فلج بر او غلبه خواهد داشت. (کافی، جلد 6، صفحه 323) 

امام رضا (ع): درباره سبزی‌ها؛ بهترین آن‌ها کاسنی و کاهو است. (الدعوات، صفحه 159) 

چاپ پنجم کتاب «طب‌الکبیر (از کلام: پیامبر، امام صادق، امام رضا و ائمه اطهار (ع)» به قلم محسن شکری پینوندی، با شمارگان دو هزار نسخه به همت انتشارات اسماء‌الزهراء قم، در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.-


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری