نمایش 30 عنوان کتاب دانشگاهی در نمایشگاه فرانکفورت

  نمایش 30 عنوان کتاب دانشگاهی در نمایشگاه فرانکفورت

ابراهیم عامل محرابی،‌ نماینده انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در نمایشگاه فرانکفورت، از انتخاب 30 کتاب دانشگاهی برای عرضه در شصت و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت خبر داد.

عامل محرابی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره جزئیات حضور انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در شصت و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت اظهار کرد: حداکثر 30 عنوان کتاب دانشگاهی در حوزه‌های مختلف شامل علوم‌انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی، در این دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت عرضه خواهد شد.

وی افزود: همراه این کتاب‌ها، خلاصه‌ 150 تا 200 واژه‌ای شامل شناسنامه و توضیحی از محتوای اثر نیز به‌عنوان معرفی به زبان انگلیسی ارایه خواهد شد. کاتولوگ و لوح فشرده‌ای از خلاصه‌ کتاب و معرفی مختصری از انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی نیز به‌عنوان ضمیمه در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

عامل محرابی ادامه داد:‌ اصلی‌ترین هدف حضور انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در شصت و ششمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت، علاوه بر معرفی آثار برتر کشور، تقویت جریان  فعالیت‌های نرم‌افزاری است.

رئیس انتشارات ترجمان خرد، با بیان این مطلب که آثار انتخابی مربوط به دو یا حداکثر سه سال گذشته‌اند اظهار کرد: با توجه به رشد جوامع غربی در حوزه‌های علوم پایه و پزشکی،‌ انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی تلاش دارد که بیشتر آثار مولفان حوزه‌هایی چون جامعه‌شناسی و فلسفه را در معرض مخاطبان نمایشگاه فرانکفورت قرار دهد. 

وی در ادامه افزود: در انتخاب آثار حوزه مهندسی مانند مهندسی کشاورزی نیز تلاش شده آثاری که به معرفی محصولات بومی کشور مانند زعفران پرداخته‌اند، شناسایی و معرفی شوند.

محرابی گفت:‌ بعد از فراخوان عمومی از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی،‌ بیش از 200 عنوان کتاب از سوی بیش از 10 ناشر دانشگاهی به انجمن ارسال شد که بعد از بحث و بررسی آثار، در نهایت حداکثر 30 عنوان کتاب برای حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت انتخاب شد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری