مخاطب محدود، قیمت بالا و هزینه سنگین عرضه، توزیع کتاب‌های خارجی را سخت کرده است

مدیرعامل انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان:

  مخاطب محدود، قیمت بالا و هزینه سنگین عرضه، توزیع کتاب‌های خارجی را سخت کرده است

مدیرعامل انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان، با انتقاد از وضعیت توزیع و فروش کتاب‌های‌ خارجی، گفت: مخاطب محدود، قیمت بالا و هزینه سنگین فروش، از مشکلات عرضه کتاب‌های خارجی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) حامد میرزابابایی بابیان راه‌های بهبود عرضه کتاب‌های دانشجویی اظهار کرد: یکی از راهکارهایی که ناشران و موزعان برای عرضه و فروش محصولات فرهنگی خود و پر کردن خلأ سیستم توزیع کتاب در پیش می‌گیرند، عرضه مستقیم کتاب از طریق نمایشگاه‌ها در طول سال است، اما این فرآیند هم با دشواری‌هایی همراه است که درباره نمایشگاه‌های کتاب خارجی، بیشتر به‌چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: مخاطب محدود، قیمت بالا و هزینه سنگین فروش، از مشکلات این عرصه است، ضمن آنکه در برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب‌های خارجی، با توجه به وابستگی آن‌ها به ثبت سفارش، حمل‌ونقل بین‌المللی، تشریفات گمرکی و بوروکراسی‌های اداری، کار دشوارتر است.

میرزابابایی عنوان کرد: انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان، برای کاستن از مشکلات موجود در زمینه عرضه و فروش کتاب‌های خارجی، همه‌ساله اقدام به برپایی نمایشگاه کتاب کاربردی و دانشگاهی می‌کند که به همت بخش خصوصی برگزار می‌شود و در بازه زمانی ۲۵ تا ۲۸ آبان ماه، دوازدهمین دوره آن دایر خواهد شد.

وی در پایان گفت: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتب کاربردی و دانشگاهی، باعرضه بیش از ۷۰ هزار عنوان کتاب خارجی، در سالن تربیت‌بدنی دانشگاه تربیت مدرس برپا می‌شود و اطلاعات این کتاب‌ها در پایگاه http://anjomannasheran.com موجود است.

انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه تربیت مدرس، این رویداد فرهنگی را برگزار می‌کند.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری