انعکاس تجربيات موفق مراکز جهاد دانشگاهی در قالب كتاب

رئيس جهاد دانشگاهي در گفت‌و‌گو با ایبنا مطرح کرد

تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۸

حميدرضا طيبي، رئیس سازمان جهاد دانشگاهي با تأكيد بر لزوم مستندسازی نتایج پژوهش‌ها در قالب کتاب گفت: به‌زودي تمامي تجربیات موفق جهاد دانشگاهي در حوزه علم و فناوري به‌صورت كتاب منتشر مي‌شوند.

حميدرضا طيبی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار كرد: انتشارات جهاد دانشگاهي در راستاي كاربردي‌تر كردن كتاب‌هاي پژوهش‌محور، مجموعه قوانيني را در حوزه چاپ كتاب تعيين كرده كه با توجه به اين مجموعه قوانين، هركتاب قبل از چاپ در كارگروه‌هاي تخصصي بررسي شده و در صورتي‌كه واجد ويژگي‌هاي لازم براي نشر باشد، از سوی انتشارات سازمان چاپ به بازار نشر عرضه مي‌شود.
 
انتشار 4 هزار كتاب در انتشارات جهاد دانشگاهي
وي با اشاره به اين‌که هدف اوليه از تأسيس انتشارات جهاد دانشگاهي، مستندسازي يافته‌هاي علمي استادان در قالب كتاب بوده گفت: بر همين اساس تاكنون حدود چهار هزار كتاب از سوی انتشارات سازمان منتشر شده است.
 
طيبي افزود: انتشارات جهاد دانشگاهي آمادگي دارد تا در صورت تمايل محققان و مؤلفان برای تاليف كتاب در زمينه يافته‌هاي علمي و تحقيقاتي، پس از تأييد كتاب در گروه‌هاي تخصصي بررسي كتاب، از چاپ و نشر آن در انتشارات جهاد دانشگاهی حمايت لازم را به ‌عمل آورد.
 
تازگی و مستند بودن مطالب، شرط چاپ کتاب
رئیس جهاد دانشگاهی درباره شرايط لازم براي چاپ كتاب اظهار کرد: يكي از مهم‌ترين شرايط انتشارات جهاد دانشگاهي براي چاپ كتاب، تازگي و مستند بودن مطالب است.
 
وي در ادامه گفت: در حال حاضر در تلاش هستيم تا فن‌آوري‌هايي را كه در جهاد دانشگاهي توليد شده و به مرحله تجاري سازي رسيده است  به‌صورت مستند در قالب كتاب به بازار نشر عرضه کنیم.
 
طيبي ادامه داد: با عملي شدن اين طرح، تمامي مراحل توليد كتاب، از تدوین كتاب تا چاپ و نشر آن، زيرنظر سازمان جهاد دانشگاهي صورت مي‌گيرد.
 
استفاده از كتاب‌هاي مجموعه رويان به‌عنوان كتاب درسي
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی با تأكيد بر فعاليت‌هاي مفيد پژوهشگاه رويان عنوان کرد: مجموعه رويان تاکنون چندین عنوان كتاب به زبان‌های فارسي و انگليسي منتشر كرده كه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و برخي از اين كتاب‌ها نيز به‌عنوان منبع درسي هم‌اكنون استفاده مي‌شود.
 
وی گفت: به دليل تجربه موفق رويان در حوزه نشر كتاب، در حال حاضر سازمان جهاد دانشگاهي روند چاپ كتاب در هر واحد سازماني و تمامي پژوهشكده‌ها را به‌صورت جدي‌تر دنبال مي‌كند، به‌صورتي‌كه به‌زودي تمامي تجربه‌هاي موفق جهاددانشگاهي در حوزه علم و فناوري و با هدف توسعه فناورانه، به‌صورت كتاب منتشر مي‌شود.
 
طيبي درباره لزوم توسعه برنامه‌هاي جهاددانشگاهي در حوزه نشر كتاب‌هاي اين سازمان افزود: هرقدر كه فعاليت‌هاي پژوهشي سازماني توسعه پيدا كند، به‌طور طبيعي مستندسازي در قالب تأليف كتاب بيشتر مي‌شود و در اين زمينه تمامي واحدهاي جهاد دانشگاهي موظف هستند به مستندسازي و چاپ تجربيات پژوهشي حوزه مربوطه در قالب چاپ كتاب توجه كنند.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
خبرگزاری کتاب ايران (IBNA) – پربيننده ترين عناوين دانش‌و‌فناوری