کیک استارتر چیست؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید که اگر ایده تولید محصولی چه به صورت فیزیکی و چه به صورت نرم افزاری داشته باشید چگونه می توانید که از پس هزینه تولید آن براید .

در این مقاله ما قصد معرفی سرویس کیک استارتر را داریم.

کیک استارتر یک سایت جمع سپاری است که به صاحبان ایده کمک می کند بودجه مورد نیاز خود برای ساخت و تولید محصولات و اختراعاتشان را تامین نمایند.

این سایت که تقریبا هفت سال است که شروع به کار کرده ، دنیای جدیدی برای انسان های خلاق و راهی ارتباطی بین سرمایه گذاران و استعداد یابان در سراسر دنیاست. بسیاری از افراد در سراسر دنیا دارای اختراعات و ایده های نوین در زمینه علمی ٬ هنری ٬ ورزشی ٬ دنیای سرگرمی و…میباشند اما سرمایه لازم برای عملی کردن آن را ندارند.

 

کیک استارتر در مطلبی که اخیرا منتشر کرده اعلام داشت که تامین بودجه صد پروژه نخست در آن (حدودا سال ۲۰۰۹ میلادی) ۱۲۱ روز زمان برد و این درحالی است که صد پروژه اخیر کلید خورده در آن ظرف مدت تنها سه روز موفق شدند بودجه مورد نیازشان را تامین کنند. همچنین در وبسایت kickstarter از سال ۲۰۰۹ میلادی تا کنون ۷.۷ میلیون نفر ثبت نام نموده اند و ۱ بیلیون دلار سرمایه گذاری انجام شده است و بیش از ۱۰۰ هزار پروژه ی نوین در بخش های مختلف ارایه و به انجام رسیده است.

پروژه های انجام شده در کیک استارتر در بخش های مختلفی چون موسیقی ٬ فیلم سازی ٬هنرپیشگی و دیزاین بسیار قابل توجه بوده است.با انتشار آمار و ارقام مبنی بر تعداد حامیان و مقدار پروژه‌ها و میزان بودجه‌های جمع شده در سال ۲۰۱۴ توسط ، بیشترین تعداد پروژه های موفق و بیشترین بودجه جمع‌آوری مربوط به بازی‌های ویدئویی بود. در مجموع ۲۰۱۴ بهترین سال برای این وب‌سایت بود. سال ۲۰۱۴ پروژه‌های معرفی شده در کیک‌استارتر موفق به دریافت ۵۲۹ میلیون دلار بودجه و کمک مالی شدند که معادل ۱۰۰۰ دلار در دقیقه است. وقتی این رقم را با ۴۸۰ میلیون دلار بودجه جمع‌آوری شده در سال ۲۰۱۳ مقایسه می‌کنیم، متوجه رشد و نگاه مثبت حامیان به کیک‌استارتر و اطمینان آن‌ها به پروژه‌های معرفی شده می‌شویم.

جالب است بدانید که بسیاری از پروژه هایی که در کیک استارتر معرفی می شوند توسط افرادی ارائه می شود که در قبلا از طریق این سرویس کسب سرمایه کرده اند به عبارت دیگر صاحبان پروژه های موفق در این پلتفرم وقتی تصمیم می گیرند محصول تازه ای بسازند، باز هم به کیک استارتر باز می گیرند چراکه می دانند خیل عظیم علاقمندان به محصولاتشان در آنجا منتظر آنها هستند و از این طریق علاوه بر جذب سرمایه برای محصول خود تبلیغات می کنند.

در ادامه شما را به دیدن یکی از ویدئوهای کیک استارتر که توسط یک ایرانی تولید شده جلب می کنیم:  مشاهده فیلم

نوشته کیک استارتر چیست؟ اولین بار در LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
LeanFiles.Com Academy – Online Training Courses