پکیج کامل آموزش طراحی متریال دیزاین اندروید Material Design

متریال دیزاین چیست؟

اول از همه باید بدانیم متریال دیزاین به چه معناست؟ متریال دیزاین سبکی/زبانی جدید در طراحی است که گوگل در یکی از کنفرانس های خبری خود آن را معرفی کرده است. اگر بخواهیم دقیق تر باشیم در ماه ژوئن سال قبل (۲۰۱۴)

متریال دیزاین بیش از حد به سیستم گرید و انیمشین‌ها اهمیت می‌دهد و عمق و سایه‌ها برای المان‌های طراحی شده بسیار مهم است. شاید بتوان گفت ورژن بروز شده طراحی تخت (Flat Design) باشد اما خیلی زیباتر با انیمییشن‌ها و  Transition های بسیار زیبا و در عین حال پیچیده. خود گوگل ادعا دارد که زبان جدید طراحی آنها، الهام گرفته از مرکب و کاغذ است. یکی از طراحان مشهور جهان به نام Matias Durate میگوید همانگونه که اجسام در دنیای واقعی قابل حس هستند و طول و عرض و ارتفاع دارند در این نوع طراحی دیجیتال هم باید همین حس‌ها را منتقل کرد.

اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم متریال دیزاین چیست. می‌توانیم بگویم متریال دیزاین نسخه مکتوب، مستند و علمی طراحی تخت (Flat Design) هست.محیط متریال یک فضای سه بعدی می باشد هر صفحه material یک جایگاه واحد در محور z را به خود اختصاص می دهد و دارای ضخامت استاندارد ۱ dp می باشد.

چرا از Material Design گوگل استفاده کنیم؟

اصول طراحی متریال دیزاین بر مبنای حرکت و جلب توجه بیننده می باشد. عناصر اصلی در هر وبسایت مانند تایپوگرافی، رنگ، فضا های خالی و فاصله ها همگی به گونه ای طراحی شده تند که توجه بیننده را به خود جلب می کنند. این ترکیب موجب تمرکز چشم کاربر بر روی مفاهیم می شود.

انتخاب آگاهانه ی رنگ، نمایش متن در سایز مناسب، المان های گرافیکی زیبا، فضاهای خالی همگی باعث بوجود آمدن تصاویری گرافیکی چشم نواز می شوند. حرکت نقش مهمی در زیبایی و جذابیت خروجی خواهد داشت و برای هر حرکتی مفهوم و کاربردی مشخص در نظر گرفته شده است.

توضیحات دوره:

ما در این دوره سعی کردیم که در مو.رد  تمامی مباحث مهم از متریال دیزاین صحبت کنیم که این موضوع باعث شده تا این دوره کاملترین دوره ی آموزشی متریال دیزاین باشد.در ادامه سر فصل های این مجموعه را بررسی میکنیم:
مشاهده فیلم معرفی آموزش

 

قسمت اول(آشنایی با متریال دیزاین)

در این قسمت از آموزش توضیحاتی در مورد متریال دیزاین داده می شود و سعی بر آن شده تا شما عزیزان دید کلی نسبت به متریال دیزاین داشته باشید و همینطور درک خوبی با این تکنولوژی پیدا کنید.

 

قسمت دوم (کتابخانه پشتیبان)

در این قسمت از آموزش با کتابخانه ی پپشتیبان متریال دیزاین آشنا می شوید.کاربرد این کتابخانه از این جهت مهم است که با استفاده از آن شما میتوانید از متریال دیزاین در  ورژن های پایین تر اندروید هم می توانید از این تکنولوژی استفاده کنید.

 

 

قسمت سوم (آشنایی با تعدادی از وب سایت ها)

برای کار با متریال دیزاین سایت های مختلفی ارائه شده است که ابزار های مختلفی شامل آیکون های متریال و رنگ  های استانداردی که شما باید در طراحی متریال استفاده کنید را در اختیار شما می گذارند.در الین ویدیو ما تعدادی از آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

قسمت چهارم (استایل ها و تم ها)

از این جلسه دوره ی ما به صورت اختصاصی و در قالب کار بر روی پروژه آغاز می شود.در این ویدیو با استایل ها و تم  ها آشنا می شوید و نحوه ی بکار گیری تم های مختلف در برنامه را می آموزید

 

قسمت پنجم (پالت رنگ های گوگل)

شما نیاز دارید که با قسمت های مختلف صفحه نمایش آشنا بشوید تا بتوانید به راحتی رنگ های قسمت های مختلف را تنظیم کنید.در این جلسه نحوه ی انتخاب رنگ های مختلف را می آموزید به نحوی که این رنگ ها با هم همخوانی داشته باشند و ظاهر قابل قبولی را به کاربر نمایش دهند.

 

قسمت ششم (تولبار و منو)

حتما در اپلیکیشن های مختلف با تولبار ها و منو ها آشنا شدید.ما در این جلسه نحوهی  پیاده سازی تولبار متریال را آموزش می دهیم و همچنین استفاده از دکمه های منو در این تولبار که تنظیمات مختلفی را در اختیار کاربر قرار میدهد.

 

قسمت هفتم (اسنک بار)

در ورژن های جدید اندروید لستفاده از اسنک بار به جای Toast پیشنهاد شده است که ظاهر به مراتب زیباتر و حرفه ای تری را به اپلیکیشن شما میدهد.در این ویدیو ابتدا یک اسنک بار اده را ایجاد میکنیم و در ادامه یک اسنک بار سفارشی شده را پیاده سازی میکنیم

 

قسمت هشتم (TabLayout)

تب لیوت ها این امکان را به شما می دهند که بتوانید در صفحات مختلفی اطلاعاتی با موضوعات و سر فصل های مختلف را پیاده سازی کنید.در این ویدیو یک تب لیوت متریال را ایجاد و مقدار دهی میکنیم.

 

قسمت نهم (Navigation Drawer)

این آیتم یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین قابلیت های موجود برای اپ های حرفه است.در این ویدیو یک  NavigationDrawer حرفه ای را طراحی میکنیم و در ادامه می آموزید که به چه شکل این نویگیشن در زیر تولبار شما قرار بگیرد و در زمان اجرا تمامیه صفحه بر رو نویگیشن شما فوکوس داشته باشد تا توجه کاربر فقط به سمت نویگیشن و آیتم های آن جلب شود و در نهایت آیکنی را به تولبار اضافه میکنیم که با حرکت نویگیشن این آیتم به چرخش در آید.

 

 

قسمت دهم (Folating Action Button & menu)

در مورد در اپ های متریال به دفعات مورد استفاده قرار گرفته است.دکمه ای زیبا که با کلیک بر روی آن اتفاق خاصی می افتد.این دکمه نمای بسیار جذابی را به اپلیکیشن شما میدهد.همچنین در ادامه یک Floating Action Menu هم ایجاد میکنیم که با کلیک بر روی آن یک منو زیبا برای شما باز شود و برای هر منو قابلیت کلیک کردن پیاده میکنیم

 

قسمت یازدهم (RecyclerView)

ریسایکلر ویو یک قابلیتی مشابه لیست ویو است با این تفاوت که توانایی این را دارد تا خودش را با سایز های مختلف صفحه نمایش تنظیم کند و همچنین به دلیل کاربردی که دارد از رم دستگاه شما کمترین استفاده را داشته باشد.بعد از ارائه شدن این قابلیت تقریبا استفاده از لیست ویو منسوخ شده است  که ما در این جلسه به صورت کامل با ریسایکلر ویو کار میکنیم

 

قسمت دوازدهم (RecyclerView and animation and ripple)

این ویدیو در ادامه ی مبحث قبلی می باشد که ما به ریسایکلر ویو که ایجاد کردیم انیمیشن های زیبا و قابلیتی با نام ریپل اضافه میکنیم که یک فیدبک از  کلیک شما به کاربر نمایش می دهد

 

قسمت سیزدهم (checkBox&Switch)

در ادامه ی این دوره مبحث چک باکس و سوئیچ را به صورت متریال دنبال می کنیم رنگ پیشفرض میدهم و رنگی را برای زمان انتخاب شدن تنظیم میکنیم

 

قسمت چهاردهم (ProgressBar)

مورد دیگری که در ادامه کار میکنیم پروگرس بار است که کاربر زیادی در اپلیکیشن ها دارد.در این ویدیو یک پروگرس بار متریال را پیاده سازی میکنیم و قابلیت های مختلفی را مورد بررسی قرار میدهیم

 

جلسه پانزدهم (circleImage)

در این جلسه با استفاده از کتابخانه ای تصاویر موجود در برنامه را به صورت دایره ای شکل پیاده سازی میکنیم که می تواند نمای متفاوتی را ارائه دهد.

 

جلسه شانزدهم (kenBournse)

در این ودیو یک کتابخانه ی جذاب را کار میکنیم.کتابخانه ای که با استفاده از آن تصاویر پس زمینه  اپلیکیشن شما به صورت متحرک نمایش داده میشود

 

جلسه هفدهم (seekbarMaterial)

در این قسمت از آموزش یک سیک بار متریال پیاده میکنیم.سیک بار برای تنظیم کردن یک سری مقادیر است مثل سایز فون و تنظیم رنگ

 

جلسه هجدهم (materialDialog)

در مواقعی نیاز دارید تا با کلیک بر روی یک آیتم یک پنجره ی کوچک برای شما باز شود و انتخاب های متفاوتی را در اختیار شما بگذارد.در این ویدیو با استفاده از کتابخانه, یک متریال دیالوگ را پیاده سازی میکنیم و با آیتم های  آن آشنا می شوید.

 

جلسه نوزدهم (FloatingLable)

در این جلسه یک صفحه لاگین ایجاد میکنیم که شامل دو ادیت تکست است و شما با کلیک بر روی هر ادیت تکست اتفاقات زیبایی را مشاهده میکنید و همینطور وقتی که اطلاعات شما اشتباه وارد شود قابلیت متریال را در آن لحظه به وضوح مشاهده میکنید

 

جلسه بیستم (Transation)

در آخرین جلسه از این دوره با ransation آشنا می شوید.زمانی که شما از یک اکتیویتی وارد اکتیویتی بعدی می شوید با استفاده از Transatioan یک انتقال روان و زیبا را مشاهده میکنید به این شکل که در زمان انتقال به عنوان مثال یک ویجت شما مثل ایمیج ویو تبدیل می شود به یک باتن در اکتیویتیه بعدی که ظاهر جذابی را برای شما میسازد

 

نام آموزش: پکیج کامل آموزش طراحی متریال دیزاین اندروید Material Design

مدت زمان آموزش: ۰۶:۱۰:۰۰

تعداد جلسات: ۲۰ جلسه

مدرس: مهندس نوشادی

حجم کل: ۳ گیگابایت

رمز فایل فشرده: www.nikandroid.com

قیمت : ۴۵ هزار تومان۳۵ هزار تومان 

 

This page contains a form, you can see it اینجا

  • پرداخت از طریق تمامی کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است
  •  بعد از پرداخت لینک دانلود، هم به شما نشان داده میشود و هم به ایمیل شما ارسال میشود.
  • لطفا شماره تراکنش را یادداشت نمایید تا در صورت بروز مشکل امکان پیگیری وجود داشته باشد.
  • اعتبار لینک های دانلود تنها ۷ روز پس از انجام عملیات خرید میباشد.

————————————————————————

سایر فصلهای آموزشی اندروید:

فصل اول: مقدمات برنامه نویسی

فصل دوم : دیتابیس در اندروید

فصل سوم : فایلینگ در اندروید

فصل چهارم : ارتباط با سرور در اندروید

فصل پنجم : سخت افزار در اندروید

فصل ششم : ساخت برنامه کتاب برای اندروید

فصل هفتم : آموزش ساخت برنامه برای وبسایت

 

 

نوشته پکیج کامل آموزش طراحی متریال دیزاین اندروید Material Design اولین بار در آموزشگاه برنامه نویسی اندروید پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزشگاه برنامه نویسی اندروید