نمایشگاه فروش آثار هنری


منیژه صحی سخنگوی انجمن هنرمندان نقاش با بیان این که مراسم بزرگداشت فریده لاشایی به تعویق افتاده است از برپایی نمایشگاه فروش آثار اعضای انجمن نقاشان خبر داد که 20 اسفندماه در گالری‌های خانه هنرمندان گشایش می‌یابد.


منیژه صحی که در جلسه اخیر انجمن هنرمندان نقاش به عنوان سخنگوی انجمن انتخاب شده است، درباره برنامه‌های این انجمن تا پایان سال گفت: نمایشگاه فروش آثار هنرمندان نقاش 20 اسفندماه در تمام گالری‌های خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد که این نمایشگاه به اعضای انجمن هنرمندان نقاش اختصاص دارد و با موضوع آزاد برگزار می‌شود.

او درباره قیمت‌گذاری و ابعاد آثار این نمایشگاه هم توضیح داد: کف قیمت آثار این نمایشگاه 600 هزار تومان و سقف قیمت‌ها تا 2 میلیون تومان برآورد شده است و هنرمندان باید آثارشان را با توجه به این قیمت‌ها در نمایشگاه ارائه کنند.

او ادامه داد: این نمایشگاه تا 27 اسفندماه در گالری‌های خانه هنرمندان برپا خواهد بود.

صحی سخنگوی انجمن هنرمندان نقاش درباره برگزاری مراسم بزرگداشت زنده‌یاد فریده لاشایی هم توضیح داد: قرار بود 6 اسفندماه همزمان با سالروز درگذشت خانم لاشایی، مراسم بزرگداشتی برای این هنرمند فقید در خانه هنرمندان داشته باشیم اما با هماهنگی خانواده هنرمند این مراسم در حال حاضر به تعویق افتاده است.

وی اضافه کرد: دختر خانم لاشایی پیشنهاد کرده‌اند که این مراسم به سالروز تولد ایشان در آبان‌ماه سال آینده موکول شود که به احتمال بسیار زیاد این پیشنهاد عملی خواهد شد.

صحی گفت: قصد داریم نمایشگاه بسیار خوبی از آثار خانم لاشایی برگزار کنیم که به احتمال بسیار زیاد در سالروز تولد ایشان در آبان‌ماه خواهد بود.

صحی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه هیئت مدیره انجمن هنرمندان نقاش که به تازگی برگزار شده است گفت: تمام کمیته های انجمن فعال شده‌اند و در حال برنامه‌ریزی برای این کمیته‌های تخصصی هستند و برگزاری نمایشگاه فروش آثار هنرمندان نقاش از جمله این برنامه‌ریزی‌ها در کمیته نمایشگاهی انجمن است.

او درباره قیمت‌گذاری و ابعاد آثار این نمایشگاه هم توضیح داد: کف قیمت آثار این نمایشگاه 600 هزار تومان و سقف قیمت‌ها تا 2 میلیون تومان برآورد شده است و هنرمندان باید آثارشان را با توجه به این قیمت‌ها در نمایشگاه ارائه کنند.

او درباره رایزنی با سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای اجرای نقاشی‌های دیواری تهران هم گفت: جلساتی را با معاون هنری سازمان زیباسازی داشتیم و در این زمینه نیز گفت‌وگو کردیم که روی انجام کارهای پژوهشی و آموزشی به توافق رسیدیم و همکاری در زمینه اجرای نقاشی‌های دیواری را نیز با این سازمان قطعاً ادامه خواهیم داد که در این راستا هنرمندان می‌توانند طرح‌های خود را به انجمن ارائه کنند.

نمایشگاه فروش آثار هنرمندان نقاش روز سه‌شنبه 20 اسفندماه ساعت 17 در خانه هنرمندان ایران گشایش خواهد یافت.

هنرمندان تا 19 اسفندماه مهلت دارند تا آثارشان را به دبیرخانه انجمن تحویل دهند.

هر هنرمند می‌تواند 3 اثر در این نمایشگاه داشته باشد که حداکثر اندازه ضلع بزرگ هر اثر 1 متر و حداقل 30 سانتی متر باید باشد.

بخش هنری تبیان


منبع: خبرگزاری فارس


سايت موسسه فرهنگی تبیان > بخش هنری