کنترل بیماری آسم

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از مرآت، دکتر سید سعید سیدیان اظهار کرد: در 20 سال اخیر این بیماری در میان گروه‌های سنی مختلف، به ویژه کودکان افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: بیماری آسم یکی از شایع‌ترین بیمار‌ی‌های مزمن در کودکان و بزرگسالان بوده و از مهم‌ترین علل غیبت آنها از مدرسه و محل کار است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان افزود: با توجه به اهمیت موضوع، هرساله در سراسر جهان به منظور افزایش آگاهی در خصوص بیماری آسم، عوامل خطر آن و جلب مشارکت اقشار مختلف جامعه و با هدف پیشگیری و کنترل این بیماری، اولین سه شنبه ماه “می” که امسال مصادف با 16 اردیبهشت ماه است از طرف سازمان بهداشت جهانی به نام روز جهانی آسم نامگذاری شده است.

 
سیدیان درباره شعار روز جهانی آسم گفت: سازمان بهداشت جهانی در سال جاری شعار “شما می‌توانید آسم خود را کنترل کنید” را به عنوان شعار امسال روز جهانی آسم پیشنهاد داده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان میزان شیوع آسم در کشور گفت: میزان شیوع آسم در کشور حدود 10 درصد بوده که شیوع آن با تغییر سبک زندگی مردم، همچنان رو به افزایش است. تغییر الگوی تغذیه، شیوع چاقی، کم تحرکی، افزایش آلودگی، افزایش آلرژن‌های محیطی و مصرف دخانیات از عوامل عمده افزایش بیماری‌های تنفسی و از جمله آسم هستند.


پرتال دانشگاهی کشور Iran University Portal : آخرین مطالب اخبار دانشگاهی کشور