سرفصل و محتوای دوره: شیوه های مطالعه ،نشانه های ویراستاری،اصول کوتاه نویسی،اسلوب درست نویسی،ساختارشناسی کتاب ، مقاله و پایان نامه،روش های ارجاع دهی علمی،( همراه با تمرینات عملی) اهداف: آشنایی با شیوه های درست خوانی و استنباط محتوا، شناخت زبان معیار فارسی،استفاده از نشانه های ویراستاری برای درست نویسی و فهم انواع محتوا مخاطبان دوره: دانشجویان،پژوهشگران،ویراستاران مبتدی،علاقه مندان به پژوهش و نویسندگی مدرس: علیرضا دانشوران مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید): مدیریت آموزش
سرفصل و محتوای دوره: مقدمه، بخش اول مقدمه و تعاریف (۲ ساعت)، اینفوگرافیک چیست؟، مزایای استفاده از اینفوگرافیک، کاربردهای اینفوگرافیک، ارائه نمونه هایی از اینفوگرافیک های طراحی شده ایران و جهان، ساختار اینفوگرافیک، معرفی قسمت های اصلی یک اینفوگرافیک، نقش خلاقیت در اینفوگرافیک و پرورش خوب دیدن، انواع اینفوگرافیک، ارائه مراجع و وب سایت های مفید، بخش دوم (تکنیک های طراحی) – (۳ ساعت)، آشنایی با ۸ تکنیک اصلی طراحی اینفوگرافیک (این بخش، با در نظر گرفتن زمان کارگاه، به صورت تعامل با مخاطبان ارائه خواهد شد.) بخش سوم (آشنایی با ترفندهای برنامه اکسل، پاورپوینت و . . .) ...
بیشتر بخوانید
سرفصل و محتوای دوره: آشنایی نظری و عملی با مفاهیم و معانی دسترسی رایگان، جریان آزاد اطلاعات، انواع مجلات الکترونیکی، مجلات الکترونیکی رایگان، شناسایی، ارزیابی و انتخاب مجلات الکترونیکی رایگان، روشهای دسترسی به مجلات الکترونیکی رایگان و شیوه های طراحی یک صفحه وب جهت دسترسی یکپارچه به این منابع، بررسی مطالعات انجام شده در حوزه مجلات الکترونیکی رایگان و پیشنهادهایی برای فعالیتهای عملیاتی. اهداف: آشنایی پژوهشگران با مجراهای رایگان دسترسی به اطلاعات مخاطبان: کلیه پژوهشگران مدرس: دکتر امیررضا اصنافی مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید): مدیریت آموزش
سرفصل و محتوای دوره: Advice for modern academic writing, General advice for non,native writers,Basic Methodology I: Process writing -Basic Methodology II: Passive vs. active voice -Basic Methodology III: The end-focus technique -Article sections: overview, content, order of creation -The article abstract -Titles & authors -Tables and figures and their titles & legends -Recipe for an introduction –Methods-Results-Recipe for a discussion-Reference list -Acknowledgements -Tense-choice -Citations and layout-Verbs for academic scientific writing -Formality levels -Words confused and misused -A sample of article-use guidelines-Take-home messages -Sample professional cover letter-Second-submission cover letter -Layout and lines for formal letters-Email suggestions -Handling reviewers/referees and editors -Plagiarism ...
بیشتر بخوانید
سرفصل و محتوای دوره: بخش اول: استناد و اهمیت آن در آثار علمی، شیوه های استناد دهی استاندارد رایج، لزوم استفاده از نرم افزارهای استناددهی، نرم افزارهای مدیریت استناد با تاکید بر اندنوت، انواع نسخه های اندنوت (تحت ویندوز و تحت وب)، ایجاد یک کتابخانه بهوسیلة اندنوت و معرفی آن، شروع اندنوت، بازکردن یک کتابخانه حاوی منابع، مرتب کردن کتابخانه، انتخاب، بازو بسته کردن، و ذخیره نمودن منابع در گروههای کاربر، تنظیمات اندنوت، چگونگی تغییر تنظیمات تعریف شده بر اساس تمایل و نیاز کاربران، نحوه تعامل میان نسخه های مختلف اندنوت، وارد کردن یک منبع، افزودن استنادها و رفرنس ها ...
بیشتر بخوانید
سرفصل و محتوای دوره: آشنایی با محدوده مقاله علمی- پژوهشی، آشنایی با پژوهش، آشنایی با فرآیند پژوهش، آشنایی با ساختار مقاله علمی-پژوهشی، آشنایی با فنون استخراج مقاله از پژوهش، آشنایی با نحوه تدوین محتوای مقاله، آشنایی با نحوه استفاده از آثار دیگران در پژوهش، آشنایی با تفاوت مقاله علمی-پژوهشی از مقاله کنفرانس، آشنایی با نحوه شناسایی نشریات معتبر و مرتبط جهت انتشار مقالات کار عملی اهداف: آشنایی دانش پذیران نسبت به نحوه استخراج مقاله علمی-پژوهشی از پژوهش و ساختار و محتوای مقاله علمی-پژوهشی مخاطبان دوره: دانشجویان کارشناسی ارشد، دکتری، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی مبنع این خبر (برای ...
بیشتر بخوانید
سرفصل و محتوای دوره: تعریفمعادلات ساختاری و برازش مدل، مفروضات معادلات ساختاری، مناسبتها در معادلات ساختاری، تعریف معادلات مسیر و برازش و مناسبتها در نرم افزار AMOS، برازش مدل با استفاده از نرم افزار AMOS. * اهداف: توانا شدن شرکت کنندگان در برازش معادلات ساختاری و معادلات مسیر در نرم افزار. * مخاطبان: روانشناسان و محققان علوم رفتاری، مدیریتی، علوم انسانی، پزشکی اجتماعی، آمارزیستی و اپیدمیولوژی. * مدرس: دکتر محمد غلامی فشارکی مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید): مدیریت آموزش
سرفصل و محتوای دوره: هدف از برگزاری این دوره یادگیری نحوة تحلیل دادههای آماری با استفاده از نرمافزار SPSS و نحوة انجام صحیح آزمونهای آماری درآن و استنتاج از آنها است. در این دوره سرفصلهایی همچون نحوة آشنایی با آزمونهای آماری SPSS، نحوة انجام آزمون میانگین (یک نمونه، دونمونه مستقل، دونمونه زوجی)، آزمون میانگین چند جامعه، آزمونهای ضریب همبستگی، آزمونهای استقلال (Crosstabs)، رگرسیون و انتخاب مدل بهینه، سنجش توزیع متغیرها (نرمال، پواسن و…)، آزمون طیفهای لیکرت (دو جملهای)، طیف لیکرت (دو نمونه مستقل)، طیف لیکرت (دو نمونه زوجی)، مقایسه چند جامعه (ناپارامتری)، مقایسه میانگین چند نمونه وابسته (اولویت عوامل)، سنجش ...
بیشتر بخوانید
√ برای انتخاب دوره، روی عنوان دوره کلیک نمایید. √ برای مشاهده برنامه کلاس های مربوط به هر دوره، روی کلیک کنید. آشنایی با مهارتهای نوشتاری زبان انگلیسی برای اهداف دانشگاهی (تحقیقات، طرح پیشنهادی و مقالات) (29 فروردین، 30 فروردین) مدرس: دکتر آزاده مهرپویان کد: ظرفیت دوره: 20 نفر محل برگزاری: مدیریت آموزش این دوره،زمینه آشنایی دانشپذیران را با تکنیک های نوشتاری و نکات ضروری و اصلی برای نوشتن مقالات علمی و پرپوزال ها به زبان انگلیسی را فراهم می سازد وهمچنین در بکارگیری زبان نوشتاری صحیح علمی برای مطالعه،پژوهش و ارائه کمکی موثر می نماید. ثبت نام در دوره ...
بیشتر بخوانید
سرفصل و محتوای دوره: Advice for modern academic writing, General advice for non,native writers,Basic Methodology I: Process writing -Basic Methodology II: Passive vs. active voice -Basic Methodology III: The end-focus technique -Article sections: overview, content, order of creation -The article abstract -Titles & authors -Tables and figures and their titles & legends -Recipe for an introduction –Methods-Results-Recipe for a discussion-Reference list -Acknowledgements -Tense-choice -Citations and layout-Verbs for academic scientific writing -Formality levels -Words confused and misused -A sample of article-use guidelines-Take-home messages -Sample professional cover letter-Second-submission cover letter -Layout and lines for formal letters-Email suggestions -Handling reviewers/referees and editors -Plagiarism ...
بیشتر بخوانید